• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kleur van cel naar een letter of waarde toekennen in andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul1950

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2007
Berichten
34
na wat knippen en plakken een boekhoudsheet geknutseld.
hier plak ik in kolom C, D en H het CSV bestand van de bank in.

onder voorwaardelijke opmaak kleurt in kolom H de regel bijvoorbeeld groen als er albert of dirk of lidl staat.

Graag zou ik dan in kolom K een letter invoeren (doe ik nu handmatig) dan verplaats een bedrag zich naar een bijbehorende kolom.

Kortom, kan ik naast een groene cel een letter (of anders een getal) doen verschijnen?

Kennis van VBA niet aanwezig
in bijlage de knutsel

dank-groet
PGG
 

Bijlagen

  • model bank.xlsm
    1,9 MB · Weergaven: 37
Paul,

Het lijkt mij het handigst dat je ergens een tabel maakt met de namen en de bijbehorende letter, zodat je met vert.zoeken de juiste letter in die kolom krijgt. Daar heb je verder geen vba voor nodig.
 
Beste Rob,
de gedachte erachter is dat de letter vanzelf ingelezen wordt, en derhalve vanzelf naar de bijbehorende kolom gaat.
nu is dat handmatig de juiste letter plaatsen, en als groen (automatisch) een letter f vertegenwoordigt hupt dit in dit geval naar kolom L.
elk van de letter gaat nu naar zijn juiste plek.
 
Beste Rob,
Jouw oplossing toegepast, echter de zoekzin (woord) is variabel. als in: lidl06 of danwel: lidl08

Is er een mogelijkheid in vert.zoeken zoals in voorwaardelijke opmaak met een "BEVAT".....

Heb alle zoektermen ingekort tot de eerste 5 karakters, echter hier treden dan meerdere foutieve dubbelingen op.
Laat mij aub het licht zien...
dank en grt
Paul
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Paul,

Bij die Lidl's kun je werken met Lidl*. Op die manier krijg je alle Lidl's gecodeerd. Met deze methode kun je meer problemen afvangen, maar alles zal niet lukken. Daar komt bij dat je misschien bij Lidl een keer gewone boodschappen haalt, maar een andere keer iets voor een ander haalt, wat dan weer een andere code moet krijgen. ik denk dat het zoeken naar de oplossing meer tijd kost dan een maandelijkse codering.
 
waarde, aanwijzingen opgevolgd, compleet jaar ingelezen, ontdubbeld en ingekort tot 14 karakters. Het werkt voor 98 %
dat volstaat zover. Dank voor het meedenken en zal de boel op afgehandeld (proberen) te zetten
groet
Pau
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan