• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek filteren met behulp van 2 comboboxen (listindex)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandito

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2012
Berichten
199
Hoi allemaal,

Ik heb een sheet met daarop 3 comboboxes.
Met behulp van deze comboboxes kan ik grafieken laten zien / onzichtbaar maken.

Met combobox 1 selecteer ik een afdeling. Wanneer ik deze verander verdwijnt er een grafiek en komt er een andere tevoorschijn.
Met combobox 2 kan ik dan verschillende criteria laten zien in de grafiek (totalen, cancelled etc).

Nu heb ik twee verschillende rolling charts. Eentje waarmee er steeds meer staven op de grafiek komen en eentje waarbij er telkens 1 maand bij komt en er constant maar 12 maanden zichtbaar zijn. Ik zou graag willen dat de gebruiker hier tussen kan kiezen. Dit dacht ik op te lossen met een derde combobox.

De listindex van combobox 1 samen met combobox 3 zouden het chart nummer moeten vormen. Zo zijn er de volgende combinaties mogelijk;
Listindex combobox 1 Listindex combobox 3
1 1
1 2
2 1
2 2
3 1
3 2
etc.

Tot nog toe wordt de grafiek die te zien is bepaald door listindex combobox 1 (cell B16).

Ik zou dus graag toevoegen dat een combinatie van listindex combobox 1 en listindex combobox 2 de grafiek bepalen.

Enig idee hoe dit te bewerkstelligen?
 

Bijlagen

  • NEW1234.xlsm
    80,2 KB · Weergaven: 26
Ik denk dat ik de sleutel tot mijn probleem heb gevonden maar weet niet hoe ik het in code moet vertalen;

In de volgende zin code wordt bepaald welke chart zichtbaar moet worden;

Code:
SelectedChart = "Chart" & Range("B16")
Wanneer in B16 een "1" staat wordt Chart 1 zichtbaar. Staat er in B16 een "2" dan wordt Chart 2 zichtbaar en zo verder.


Nu wil ik eigenlijk dat hier komt te staan dat SelectedChart naar twee cellen kijkt;

Code:
SelectedChart = "Chart" & Range("B16" + "B19")

Zo wordt er gekeken naar 2 cellen en wordt er een combinatie gemaakt van de getallen die in B16 en B19 staan.

In B16 staat "1" en in B19 staat "1" dan moet Chart 11 zichtbaar worden.
Staat in B16 "1" en inB19 "2" dan moet Chart 12 zichtbaar worden.

Echter werkt de code niet. Het lijkt erop dat de formule de cijfers die in B16 en S12 niet samenvoegd.

Iemand idee waarom dit fout gaat of hoe ik dit kan verbeteren?
 
Geen idee wat het plan is.
Code:
SelectedChart = "Chart" & Range("B16") & range("B19")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan