SQL Database bestaat niet meer, toch verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

theet

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Berichten
142
Lokaal was tijdens de installatie van het pakket een SQL Database aangemaakt met de naam SQLHLI. Bij het inloggen bij Microsoft SSMS krijg ik het inlogscherm met Server name: PC109\SQLHLI
Ik zie alleen tutorials waarbij een database verwijdert kan worden nadat ingelogd is op deze database. Ik heb ook geprobeerd alles van SQL Server/tools/versie te de-installeren, maar ook dit geeft foutmeldingen vanwege de verwijderde database. Ik dacht, dan begin ik gewoon helemaal opnieuw. Nu (lijkt) is het pakket onbruikbaar!

Nu bestaat deze server niet meer dus kan ik ook niet inloggen. De bestanden zijn verwijdert. Hoe kan ik deze database toch verwijderen binnen SSMS en opnieuw beginnen?
 
Laatst bewerkt:
Stop SQL Server en verwijderd dan de mdf en ldf bestanden die bij die database hoorden.
 
Zoals aangegeven in mijn vraag bestaat de SQL Database, gebruikersnaam/login niet meer, de vorige eigenaar heeft alles verwijdert.
Dus de mdb/ldf bestaan niet meer, gebruiker niet.. Ik wil gewoon een nieuwe database aanmaken met nieuwe gebruiker waar ik een mdb/ldf file in kan importeren, hoe doe ik dit?
 
Opgelost

Ik de machine uit het domein gehaald en vervolgens met admin rechten opnieuw het SQL Server pakket geïnstalleerd.
Tijdens installatie werd een nieuwe database aangemaakt met nieuwe (admin)gebruiker, zodat ik mijn files hierin kon importeren.
Daarna de machine opnieuw in het domein geplaatst. Er blijken dus policies te zijn die installatie en het aanmaken van een nieuwe database(bestanden) tegenwerkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan