• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren in Excel met beveiligde Kolomen werkt niet kan niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brandje365

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Berichten
5
ik heb een Excel bestand gemaakt met daar in verschillende formules.

deze formules mogen niet veranderen daarom wil ik het werkblad beveiligen , maar dan kan ik niet meer sorteren.
ik denk dat het komt omdat de formules niet apart staan ben al drie dagen bezig maar krijg het niet voor elkaar.


wie wil en kan mij helpen

groeten Fred
 
Dus als je de beveiligin aan zet met de optie sorteren, dan nog kan je niet sorteren?
 
Beste JP

ook dan kan ik het niet voor elkaar krijgen wellicht komt het omdat ik op een beveiligde cel wil sorteren????
 
hier een bijlage gevraagd door JP

hier heeft u een klein stukje van mijn bestand.

het gaat er om dat ik alle velden waar formules in staan wil beveiligen en dan op kolom O wil kunnen sorteren
 

Bijlagen

  • test help mij .xlsx
    12,8 KB · Weergaven: 31
hier een bijlage gevraagd door JP

Na 3 dagen zoeken heb ik het opgelost; het werkt met sorteren

Iedereen bedankt voor uw belangstelling

Groeten Fred
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de oplossing

Van heel het werkblad de celeigenschappen op gedeblokkeerd zetten; dan naar 'blad beveiligen' de cellen die je wil blokkeren selecteren; vervolgens gebruikers toegang geven om dat bereik te bewerken; dan het vinkje bij "beveiligen' vinkje weghalen bij vergrendelde cellen.

Wachtwoord intypen en klaar is kees in dit geval Fred.


Het grootste probleem was dat niet alle cellen dezelfde blokkering hadden toen ik aan deze werkmap begon.

U wordt hartelijk bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan