Andere modem > KPN en kan mijn netwerkcamera niet meer buiten het netwerk benaderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuin047

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
Berichten
444
Ik heb een netwerk camera van hikvision > DS-2CD2135FWD-IS
Als hij werkt is hij geweldig. Bewegings detectie linecrossing en intrusion detectie. Alarmen worden op een sd kaart opgeslagen en eventueel doorgestuurd naar een mailadres of naar de app Hik-connect /of/ IVMS-4500
Voorheen had ik ziggo en daaraan gekoppeld een trustmodem. Daar zat de hele bende op : camera computer TV sateliet enz.
Werkte prima maar nu ben ik overgestapt naar KPN.
Tot zover geen problemen, maar de trust modem was te langzaam voor alle aangesloten apparaten.
Dus de trustmodem vervangen door een goede switch en ik kan weer ongestoord tv kijken.
Het IP-adres van de camera veranderd naar een ip van de kpn modem,en ik zie hem binnen het netwerk op de computer en op de app van de telefoon.
Maar zet ik de telefoon op 4g dan heb ik geen verbinding meer met de camera.
Ook als ik de testmail van de camera uitprobeer geeft hij een foutmelding.
Iets in de modem van KPN blokkeert de camera naar buiten.
Wat te doen?
 
in de experiabox moet de poort van de camera nog opengezet worden naar buiten.
 
Tja.... en toen. Hoe weet ik welke poort en hoe doe ik m open?
 
Hier ga ik even een weekend voor zitten. Bedankt tot zover.
 
Vraag tussendoor, waarom doet hij het wel als ik een modem achter de kpnmodem zet. Dat vat ik niet. Dan kan ik m wel op de app zien maar niet op een computer buiten het netwerk.
 
Het is uiteindelijk opgelost. De V10A verwisseld voor de V10 en het werkt zonder poort forwarding op de App.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan