• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule: som, langste reeks, aangesloten rijen, met zelfde resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Poin

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2019
Berichten
13
Beste,

Voor mijn voetbalteam houd ik o.a. de wekelijkse trainingsopkomst bij.

Dat doe ik per speler (kolommen) en trainingen (rijen). Het resultaat voor een training is '1'. Het resultaat voor niet trainen is 'uit'.

Voor het totaal aantal trainingen per speler heb ik een som per kolom gemaakt, bv '=som(b2:b10)'. Dat werkt prima.

Nu wil ik graag het tabblad uitbreiden met een formule om: per speler (kolom), de langste reeks, aangesloten trainingen (1), op te tellen.

Als voorbeeld: als iemand van de 10 trainingen, de eerste drie keer wél trainde, toen één keer niet en daarna zes keer wel: zou de formule '6' moeten genereren.

Ik ben al enige tijd op zoek. Wie kan mij helpen?

Mvg,

Poin.
 
Je zal de oplossing hier sneller verkrijgen door even een voorbeeldbestandje toe te voegen.
Sowieso is het beter om 1-en en 0-en te gebruiken, ipv "uit".
 
zo?
 

Bijlagen

  • streak.xlsx
    10 KB · Weergaven: 39
@SjonR: Gelukt, wauw, super cool! Hartelijk bedankt! Na 5 uur proberen toch fijn dat het is gelukt :) Haha.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan