Wel mailn, geen internet (Windows XP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

chosen67

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2019
Berichten
14
Met een oudere laptop willen mijn zoon en ik weer eens RA2 tegen elkaar spelen. Nu heb ik XP geïnstalleerd, maar krijg geen internettoegang. Ik kan wel mailen.
De meest gebruikelijke controles al gedaan:
- modem opnieuw gestart
- laptop opnieuw geïnstalleerd
-
 

Bijlagen

  • ipconfig.JPG
    ipconfig.JPG
    60,2 KB · Weergaven: 46
Oef, waarom Windows XP? Die is zeer onveilig en krijgt al enkele jaren geen updates meer!

Je hebt gewoon een netwerkverbinding hoor. Maar waar loop je op vast? Kan je niet met de server connecten? Werkt je browser niet, en zo ja.. welke browser.
Kan je wat specifieker zijn? Foutmeldingen horen we graag!
 
- XP om een oud computerspel nog eens tegen elkaar te kunnen spelen. Het blijft nostalgisch
- pingen naar provider en mezelf gaat, verder niet: pingen naar google bijv lukt niet, lijkt of DNS niet werkt
- IE6 al uitgezet en opnieuw 'geïnstalleerd'
- geprobeerd om een oude Chrome-versie te installeren, dat lukte niet
 
Nee, IE6 is zo nostalgisch dat veel SSL-sites dit niet meer ondersteunen (TLS-versie). En Chrome heeft volgens mij ook de handdoek in de ring gegooid om XP te ondersteunen.

Download anders Slimjet browser.
 
Laatst bewerkt:
Dank PHP4U. Ik heb de Slimjet browser geïnstalleerd, maar krijg de volgende foutmeldingconfiguratiefout.JPG

Het lijkt erop dat XP niet goed wordt geïnstalleerd vanaf de cd:(
 
Mocht het wél geluk zijn dan kun je met onderstaande registry key proberen nog opdates binnen te halen:

Zet onderstaande in een kladblokfile en save die als: xp.reg
Daarna in je registry voegen door dubbel te klikken op die xp.reg

Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\WPA\PosReady]

    "Installed"=dword:00000001
 
Beste mensen,
Niets lijkt het op te lossen. Ik geef het op met deze XP-versie. Ik ga eerst verder zoeken naar een andere installatie cd, dan kom ik wellicht weer terug.
Voor zover bedankt voor het meedenken en de aangedragen oplossingen!
Groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan