• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celwaarde opsplitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

susanthuis

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Berichten
198
Beste Helpmij,

In Excel wil ik een kolom opsplitsen naar 7 kolommen vanaf rechts. De splitsing moet als volgt worden:
eerste kolom van rechts: 7 cijfers
tweede kolom van rechts:3 cijfers
derde kolom van rechts: 3 cijfers
vierde kolom van rechts: 6 cijfers
vijfde kolom van rechts: 5 cijfers
zesde kolom van rechts: 3 cijfers

Hoe kan ik dat doen? Dank alvast voor de reactie
 

Bijlagen

  • Map5.xlsx
    8,9 KB · Weergaven: 29
Susan,

Misschien kun je handmatig in je voorbeeld aangeven hoe je dat wilt hebben, want de lengte van de inhoud van de cellen is kleiner dan wat ik in je opsomming optel.
 
Plaats het orginele .csv? bestand eens. Waarschijnlijk heb je dit niet op de juiste wijze in Excel gezet.
 
Susan,

Misschien kun je handmatig in je voorbeeld aangeven hoe je dat wilt hebben, want de lengte van de inhoud van de cellen is kleiner dan wat ik in je opsomming optel.

Beste Rob, Ik heb het nieuwe bestand toegevoegd waarin ik de eerste regel als voorbeeld heb genomen. Groet, Susan
 

Bijlagen

  • Map5.xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 18
Denk inderdaad dat je je voorbeeld even aan moet passen, of de csv-file moet plaatsen. Er staat namelijk geen kostenrekeningnummer in kolom A, maar enkel een heel groot getal: 2,026101E+31 in A2 bijvoorbeeld. Omzetten is dus niet goed gegaan.
 
Beste Alex, ik heb geen CSV bestand.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aha. Ok, een poging dan in bijlage. Ik heb van het grote getal eerst een tekst gemaakt in kolom B en daarna met de functies LINKS en DEEL de gevraagde onderdelen eruit gehaald. Bekijk maar eens.
 

Bijlagen

  • Map5 (AC).xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 19
Beste Alex, dit is wat ik graag wilde zien. Dank ervoor!! Groet, Susan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan niet garanderen dat het foutloos is, zeker niet voor de laatste cijfers. Dan gaan afrondingen van Excel een rol spelen.
 
Volgens mij kan daar weinig mis mee gaan Alex.
Na het 15e getal maakt Excel er automatisch nullen van.

Met een macrootje?
 

Bijlagen

  • Macrootje.xlsb
    14,4 KB · Weergaven: 19
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan