Verschillene Back-Up Software Programmas

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijs27

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
Berichten
112
Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar back-up software om losse bestanden en mappen maar ook images van de c-schijf (en andere schijven) automatisch (na bijv. een week) te kunnen maken, naar een aparte externe HDD.
Het liefst zou ik dan sowieso ook de functies Full Backup, Incremental Backup en Differential Backup willen hebben.

Deze vraag is vast wel al eens meerdere keren gesteld, maar ik zou graag eventueel jullie ervaringen en gedachtes willen hebben van mijn behoeftes en gedachtes qua software.

Ik heb de volgende software op mijn lijstje staan:

- Bvckup 2
- AOMEI Backupper Pro
- Acronis True Image 2019
- Ashampoo Backup Pro 12
- EaseUS Todo Backup
- Paragon Hard Disk Manager Advanced
- SyncBackPro
- O&O DiskImage
- Macrium Reflect

En dan natuurlijk nog de Windows Back-up van Windows 7 & 10.

Er zal best nog wel meer back-up software uitgevers zijn, zowel in free and open-source software,
maar ik denk dat dit overzichtje wel de hoofdlijn is.

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties.
 
Maak het lijstje een zelf nog completer. Op hun website staat exact wat ze kunnen, wel of niet jouw wensen:
Full Backup, Incremental Backup en Differential Backup

Dan houd je er nog mss een paar over ipv het hele lijstje...
Dat werkt wel een heel stuk effectiever...
 
Ik zie dat je O&O DiskImage in je lijstje hebt staan.
Een toeval, je kan het vandaag gratis downloaden.
link
Zelf ken ik het programma niet maar het is gratis,uitproberen kost dus niets.
 
Elke dag een Incremental Backup laten maken is voldoende hoor, doe het hier met Aomei Free en werkt prima.
 
Lijst is veel te lang! Richt je op Aomei en Todo en dan kun je goed aan de slag. Maak wel een herstelmedium, want anders kun je niets als de pc vastloopt. Prima ervaringen met deze twee en werkt gewoon. Maak het niet te ingewikkeld! Gebruik geen Windows Backup want het is altijd gezeur en errors. Als je één op één wilt werken, dus maak doel gelijk aan bron dan is Allway Sync de beste oplossing. Kost niet veel en is superieur. Wel de key goed bewaren. Allway Sync is niet voor systeemkopieën en volledige back-ups van hele schijven als je deze in zijn geheel herstellen wilt.
 
Laatst bewerkt:
AOMEI Backupper Free bezig om te testen, Ghost kan niet echt goed overweg met Win10.
Heb een systeemimage gemaakt en op een andere schijf terugezet; lijkt goed te werken. Wil het nog een keer testen als opdat systeem Linux gestaan heeft.
Image terug gzet vanaf de WinPE usb stick (*). Heb de systeem image live gemaakt vanut een draaiende Windows, wil het ook nog doen geboot vanaf usb stick.
(*) De bijgeleverde WinPE werkte niet, boot fout, maar je kon ook kiezen uit een optie om het WinPE deel te downloaden en dat vevolgens te gebruiken en dat werkt wel.
En de Linux live versie die erbij zat bij het systeem bevriezen. Vreem heb daar Linux op gedraaid gehad hardwarematig zou dat moeten kunnen. De WinPE werkt nu dus ga ik daar mee verder.
Verder nog het klonen testen. Ook het klonen van een Linux systeem ff meenmen, als het op sector niveua gaat ou het moeten kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Halo,

Ik gebruik AOMEI backupper pro voor de regelmatige systeembackup (betalend). Er is ook een gratis versie die perfect werkt maar er zijn uiteraard beperkingen aan. AOMEI heeft ook AOMEI Partition Assistant.
Voor een regelmatige backup van data maak ik gebruik van het gratis programma FreeFilesync en dat werkt ook perfect.
Meer is niet nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan