• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#verw!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronschijf

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2015
Berichten
15
Helaas zit ik nog vol met vragen, maar langzaam aan kom ik waar ik wezen moet.
De volgende vraag is gerezen. Ik wil uit tablad Australië de gegevens uit cel c20 kopiëren naar tabblad scorebord cel c4 met plakken waarde.
Dit geeft echter de foutmelding #verw! Wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar.
De bedoeling is dus dat wanneer de tabel in tabblad Australië verandert de gegevens in tabblad scorebord bewaard blijven.
 

Bijlagen

  • formule 1 poule.xlsm
    107,3 KB · Weergaven: 26
Met Vba of handmatig kopiëren, plakken speciaal → waarden?
 
Met kopiëren plakken speciaal werkt het helaas niet.
En van vba heb ik niet veel kaas gegeten moet ik eerlijk zeggen.
Zou iemand me aub verder op weg kunnen helpen?

met vriendelijke groet,
Ron
 
Code:
sub geen_verw() 
 sheets("scorebord").range("c4") = sheets("australië").range("c20")
end sub
 
Met deze code:

Code:
Sub Verwerken()
Application.ScreenUpdating = False
    Range("C20,G20,K20,O20,S20,W20,AA20").Copy
    Sheets("SCOREBORD").Range("C4").PasteSpecial Paste:=xlPasteValuesAndNumberFormats, Operation:= _
        xlNone, SkipBlanks:=False, Transpose:=True
End Sub

Moet je dan wel voor elk tabblad doen en dan ook de Range aanpassen in de code. bv voor tabblad Bahrein:

Code:
Sub Verwerken()
Application.ScreenUpdating = False
    Range("C20,G20,K20,O20,S20,W20,AA20").Copy
    Sheets("SCOREBORD").Range("[COLOR="#FF0000"][B]D4[/B][/COLOR]").PasteSpecial Paste:=xlPasteValuesAndNumberFormats, Operation:= _
        xlNone, SkipBlanks:=False, Transpose:=True
End Sub
 

Bijlagen

  • formule 1 poule.xlsm
    113 KB · Weergaven: 26
Super!

Sorry ,maar als ik het bovenstaande toepas en in tabblad Bahrein aanpas gaat de programmacode van Australië ook mee terug.

Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd, en zoals ik al eerder heb vermeld ik ben een absolute digibeet met vba.
Eigenlijk ook wel met Exel, maar er zijn hier gelukkig een hoop welwillenden die mensen zoals ik willen helpen.
 
Laatst bewerkt:
bekijk deze eens.
 

Bijlagen

  • ga naar tabblad.xlsm
    107,6 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Waarom valt het het kwartje maar niet dat Activecell hetzelfde is als target @emields?

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  If Not Intersect(Target, Range("C3:W3")) Is Nothing Then
    Target.Offset(1).Resize(7) = Application.Transpose(Sheets(Target.Value).Range("C20,G20,K20,O20,S20,W20,AA20").Value)
    Cancel = -1
  End If
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan