Windows setup fout (efi/gpt)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jace2004

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2014
Berichten
25
Hallo,

Ik wil opnieuw windows op een laptop zetten. Heb via de usb de partitie verwijders tijdens de set-up van windows.
Echter als de c-schijf “nieuw” wil aanmaken, krijg ik de melding dat ik een MBR partitielabel heb. En dat op efi systemen alleen windows op een gpt schijf geinstalleerd kan worden.

Dit is de melding:
https://ibb.co/tMX9pmF

Concrete vraag:
Hoe kan ik de schijf omzetten naar een gpt partitie?
De hdd was al gepartitioneerd en de gegevens die op de andere partities staan, mogen niet verloren gaan.

Edit: of is het ook mogelijk om een iso op een usb stick te zetten, zodat deze windows wel geschikt wordt? (Bv met “rufus”?)

Alvast bedankt

Dennis
 
Laatst bewerkt:
Je dient op te starten met een UEFI bootmedium via de bootmenu met meestal een F key.

En bij een lege schijf hoef je zelf niets in te delen of je wilt naast de bootpartitie ook een data partitie hebben, W 10 doet dat zelf, een gpt schijf heeft meerdere partities nodig.
 
Hai,

Wat wordt er met “uefi bootmedium” bedoeld? Ik heb een image met rufus op usb stick gezet. Moet ik iets verandetem in de buos?

het is een 64 bit versie.

Groet
Dennis
 
Dat er in beeld komt dat het een uefi usb stick is via die bootselector key, wat is het merk en type notebook?
 
Oplossing gevonden. Met rufus “mbr” optie gekozen en toen een image op de usb gezet via de optie.

Dank voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan