Program starten met commando knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jverstraten

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2009
Berichten
132
Hallo,

Ik wil een commando knop op een werkblad van Excel plaatsen, en wanneer ik die aanklik, moet hij het werkblad opslaan en een nieuw Excel bestand openen.
In het verleden heb ik de VBA code gehad, maar ik ben hem kwijt. Ben nu al een tijdje aan het stoeien, maar krijg het niet voor elkaar.

Het pad van het nieuw te openen bestand is: Deze pc> D:\AAB\MagAdm.xlsm

Wie kan mij hierbij helpen

Groeten
Johan.
 
Zoiets:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    ThisWorkbook.Save
    Workbooks.Open "D:\AAB\MagAdm.xlsm"
End Sub
 
Hallo edmoor,
Bedankt voor de snelle reactie.

Het werkt gedeeltelijk. De bedoeling is het werkblad opslaan en dit programma sluiten en daarna MagAdm openen.
Ik heb geprobeerd

Private Sub CommandButton1_Click()
ThisWorkbook.Save
Application.Quit
Workbooks.Open "D:\AAB\MagAdm.xlsm"
End Sub

Maar dit werkt niet goed
 
Je had het alleen over opslaan, niet over sluiten.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Workbooks.Open "D:\AAB\MagAdm.xlsm"
    ThisWorkbook.Close True
End Sub
 
Ai, deze werkt ook niet goed,


Hij slaat met deze code het werkblad, waarin ik werk, wel op met de aanpassingen die ik gemaakt heb.
Maar ik krijg een compleet leeg grijs Excel blad terug.

Dus hij opent MagAdm.xlsm niet goed
 
@jverstraten

Werkt prima, maar je moet wel de volgorde aanhouden die ik toonde.
Als je die regels omdraait zal er inderdaad gebeuren wat je beschrijft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo edmoor,

Inderdaad het werkt prima als ik de commandoknop een ander programma laat openen dan MagAdm.xlsm

Zou het komen dat het werkblad waarin ik aanpassingen doe (en op wil slaan) een tabblad is van het MagAdm.xlsm bestand?
in principe open ik het dan voor de tweede keer, alhoewel het commando toch is: het actieve blad opslaan en afsluiten en programma opnieuw openen
 
Door de volgorde waarin dit moet gebeuren kan je niet eerst hetzelfde document openen uiteraard.
Maar waarom zou je dat willen doen?
Dat document is dan toch al geopend?

En je slaat geen blad op maar het document.
Ik denk dat je niet goed uitlegt wat nu precies je bedoeling is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@jverstraten: lees svp je persoonlijke berichten.
 
Het is ook allemaal vrij ingewikkeld, ik wil toch een poging wagen.

Met MagAdm wordt er een zeg maar invulformulier geopend waar allerlei zaken ingevuld moeten worden wat uiteindelijk resulteert in een pakbon, inkoop bon, werk bon, opdracht bon of zelfs een factuur.
Op de diverse bonnen die aangemaakt kunnen worden komen verschillende artikelen vermeld. Het probleem is nu dat van die artikelen alleen de naam hetzelfde is. Er hangen honderden artikelnummers aan (ook van verschillende leverancier met eigen nummers) met ook honderden verschillende prijzen. De een incl en ander excl btw. Met ook nog eens een wirwar van korting percentage.

Om nu op een bon het juiste artikel te krijgen met het juiste artikelnummer, met de juiste prijs, met of zonder korting, incl of excl btw of geen prijs, ga ik eerst vanuit het invulformulier naar het excelblad artikelen waarop ik deze zaken aanpas. Dit lijkt al allemaal vrij omslachtig, maar met enkele muisklikken is dat goed te doen.

Wat ik nu wil is dat ik op dat excelblad een commando knop heb die het werkblad opslaat, dat ik het programma verlaat en MagAdm weer automatisch
opnieuw word opgestart, want ik ben het kwijt als ik uit het invulformulier naar artikelen ga.

Een heel verhaal, maar misschien geeft het toch wel een beeld wat de bedoeling is.
 
Je slaat geen werkblad op zoals ik al zei, maar het hele document (Werkboek).
Waarom zou je die na het opslaan opnieuw willen openen?
Je bent toch al in dat document?
Dat is me nog steeds niet duidelijk.

Of is dat invulformulier een userform en wil je die opnieuw openen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oei, ja dat klopt, wat ik invulformulier noem is inderdaad een gebruikers formulier " userform "
Het is niet eenvoudig om alle benamingen uit elkaar te houden.
 
Je ziet dat dat wel belangrijk is ;)
Wat is de naam van die Userform?
En waar zit die knop?
 
Laatst bewerkt:
Heb het opgelost, met een kleine omweg, maar met een muisklik verder ben ik er ook.

Excel werkblad opslaan, programma verlaten, ander programma openen en van daaruit opnieuw MagAdm laten openen.
Er amateuristisch maar het werkt na tevredenheid.
 
En zonde, want is nergens voor nodig.
Maar goed, als je er blij mee bent is het in orde uiteraard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan