ssd kaart vervangen naar een grotere ssd kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

janguido17

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2018
Berichten
28
Hallo,
Ik ben in het bezit van een PC de Lenovo Idea Centre 300-20ISH en werk met Windows 10 wat er op geinstalleerd stond.
Er zit nu een SSD kaart in van 120 Gb en wil deze vervangen voor een grotere een Samsung 860 EVO 500 GB 2,5 inch.
Mijn vraag is kan ik de data van de oude SSD kaart waar ook Windows 10 op staat zonder data verlies overzetten op de nieuwe SDD kaart?
Als dit kan hoe moet ik te werk gaan?

Vriendelijk dank alvast,
Jan
 
Ja, dat kan.
Als de huidige SSD ook een Samsung is ( wat ik betwijfel ) kun je de Samsung Migratie-software gebruiken op deze pagina.
In andere gevallen kun je programma's als Minitool, EaseUS of andere kloon-software gebruiken.
 
Dat ligt dus aan welk merk SSD er nu inzit..
In geval van een Samsung download je de migratie-software van eerder gelinkte pagina en installeert die.
Is het geen Samsung dan kies je bijv. Minitool, download en installeer dat.
Daarna pc uitschakelen, 220V stekker eruit, pc open schroeven en de nieuwe SSD als 2e schijf aansluiten.
220V weer aansluiten, pc opstarten en het programma starten om de schijf te klonen..

Bij Samsung gaat dat vrijwel vanzelf, de software detecteert alle Samsung SSD's in de pc.
Bij Minitool moet je zelf de schijven aangeven die je wilt klonen, het is daarom aan te raden om een extra opslagschijf of ext. HDD af te koppelen voor je hiermee begint.

Meer info en een handleiding hier.
Succes. :thumb:
 
Hallo,

Ik ga het proberen maar ik wil toch te weten zien te komen wat voor een Merk SSD kaart erin mijn pc zit.
Ik zal Lenovo hierom vragen.

Hartelijk dank alvast voor de goede raad.

Met vriendelijke groet,

Jan de Bont
 
Dat hoef je niet te vragen. Kun je zo zien met Speccy (software). Staat onder > Opslag, of met Chrystal DiskInfo kun je het ook zo zien. Typ Systeeminformatie in het zoekvak en open die > Onderdelen > Open Opslag > Schijven daar staat het ook
 
Laatst bewerkt:
Jij schrijft dat je Lenovo wilt vragen welke schijf er in zit. Waarom vragen, als je het zelf vrij eenvoudig kunt zien?
 
Omdat ik hem nog nooit heb open gemaakt en je kunt het nergens vinden wat voor merk kaart erin zit ook niet op site van Lenovo .
 
Idd met Speccy en/of Chrystaldisk kun je dat zien en openmaken kan ook, zul je toch moeten doen als je de SSD wilt vervangen.

En met Minitookl of andere gratis partitietools maakt geen ... uit welke merken er worden gebruikt.
 
Volgens mij, maar ik kan natuurlijk fout zijn, moet de ssd die nu in de PC zit niet speciaal van samsung zijn. De migratiesoftware die bij de nieuwe samsung ssd geleverd wordt zal alles overzetten op de nieuwe ssd. Althans dit heb ik zo kunnen doen toen ik overgeschakeld ben van een gewone HD naar een samsung ssd. Bericht aangepast omdat er iemand (Senso) vond dat er hier alleen goede raad gegeven wordt
 
Laatst bewerkt:
Denk dat de adviezen op Helpmij.nl beter zijn en we hebben daar die link niet voor nodig. Migratiesoftware is vaak een vereenvoudigde/beperkte versie van back-upsoftware zoals o.a. van Acronis e.d. Andere tools zijn al genoemd.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat de adviezen op Helpmij.nl beter zijn en we hebben daar die link niet voor nodig. Migratiesoftware is vaak een vereenvoudigde/beperkte versie van back-upsoftware zoals o.a. van Acronis e.d. Andere tools zijn al genoemd.

OK, zal mijn bericht dan maar verwijderen als het zo zit
 
Het zit zo. Als je de berichten leest van Scrapheap, Lange Pier en mij, zie je dat deze niets aan duidelijkheid te wensen overlaten. Ga je daar vervolgens nog eens overheen dan is het net of die adviezen aan de kant worden geschoven. Dan moet TS maar aangeven wat hij niet begrijpt. Helpmij geeft zoveel adviezen en heeft zeer deskundige mensen op dit gebied dat ik verwijzing naar een ander forum niet nodig vind. Maar goed, als jij dat toch wilt doen, moet je dat maar doen.
 
Is leuk. Nu zie ik dat Scrapheap verwijst naar ComputerTotaal. Volgens mij Jan, kun je beter iemand vragen die dat even voor jou regelt.
 
Ik ga nu naar een ander forum want ik wordt hier niet veel wijzer.

Dat ligt niet aan dit forum..............
Er zal dan niet één forum zijn die je wijzer kunt maken want je leest niets en neemt niets in je op, parels voor de zwijnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan