Seagate Expansion Disk 3 partities samenvoegen naar 1 partitie, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Berichten
479
Ik heb een Seagate Expansion Externe Harddisk van 4 TB.
Deze schijf had ik in gebruik om al mijn bestanden op te slaan, om zo veel mogelijk ruimte op de C en D schijf op de laptop te houden.
Door eigen stommiteit was alle data verdwenen, of tenminste voor mij niet zichtbaar.
De laptop is een Asus K53TA.
OS is windows 7.

Wat is er gebeurd.
Ik wilde een opstartbare USB stick maken voor mijn laptop die af en toe kuren vertoond, puur om een opstart te kunnen doen wanneer de laptop mogelijk niet meer op zou starten.
Leek mij een nobel streven.
Diverse programmaatjes zijn daarvoor als freeware beschikbaar, en ik heb er wat van gedownload.
Eentje er van (vergeef me, ben de naam daarvan door de schrik kwijt) aan het werk gezet.
Op een bepaald moment werd ik gevraagd om een schijfletter aan te klikken waarop ik de opstartbestanden wilde opslaan.
De bestanden op de aangewezen schijf zouden dan worden gewist.
Mij externe schijf is altijd schijf F geweest, en Usb stickies waren altijd G.
Dus eigenlijk zonder kijken de G aangeklikt en alles bevestigd.
Omdat het formatteren eigenlijk wat te lang duurde, eens beter gekeken en tot mijn schrik gezien dat niet de stick, maar de externe HDD werd geformatteerd.

Alles gestopt, en gekeken of ik nog iets zag op de externe HDD.
Niets.
Via het wijde web uitgevonden dat Easeus Recovery een geschikt programma zou zijn,en dit aangeschaft om de data terug te halen.
Programma heeft er 3 dagen over gedaan, en ik vondt dat er wel heel veel data was gevonden.
Daarover contact gehad met de servicedesk van Easeus, en super goed bijgestaan door hen.
Tijdens één van de helpsessies via TV kwam een medewerker van hen er achter dat sommige bestanden ook door hun data recovery niet goed werd gelezen, en hij heeft met mijn toestemming het hele traject overgenomen.
Uiteindelijk heb ik gisteren alle verloren data terug kunnen zetten op een nieuwe externe schijf.

De "beschadigde" schijf wil ik graag weer gaan gebruiken, maar wil daar graag weer 1 complete schijf van maken.
De schijf is nu opgedeeld in computerbeheer in 3 partities.
Na enig zoeken hoe partities te kunnen verwijderen en de ruimte aan een andere partitie toe te wijzen, kwam ik op de freeware Partition manager van wederom Easeus uit.
Dit programma geïnstalleerd, en getracht de ruimtes te verkleinen of te verwijderen.
Ik krijg dit echter niet echt helder hoe dit te doen.
Ik zou moten kunnen schuiven om de ruimtes te verkleinen, wat ook wel gebeurd, maar erwijderen of toewijzen van de ruimte lukt me niet.

Screenshot Computerbeheer Schijfbeheer.

Printscreen-Windows-computerbeheer-3-20012019.jpg

Screenshot Easeus Partition manager

Printscreen-Easeus-partitiemanager.jpg
 

Bijlagen

  • Printscreen-Windows-computerbeheer-20012019.jpg
    Printscreen-Windows-computerbeheer-20012019.jpg
    11,3 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Bijkomende vraag hoe krijg ik die screenshots hier groter gepresenteerd, is een screenshot die geplakt is in Paint, daarna ge-upload naar mijn plaatjes hosting site Postimage.
Maar de weergave is niet subliem zie ik.
 
Uitsnijden in paint en opnieuw plakken en vergroten kan want ook een gedowloade is niet te lezen na vergroting.

En je verteld dat alle bestanden zijn gered, die staan op een andere schijf neem ik aan, zo ja, verwijder dan de partities op die externe en maak er een GPT schijf van met 1 partitie.
 
Bijlage Screenshot computerbeheer schijfbeheer kunnen aanpassen.

Bestanden waren reeds veilig gesteld op een andere schijf.
Heb nu ook de beschadigde schijf kunnen herstellen naar 1 partitite met behulp van een stukje uitleg van SchoonePC.
https://www.schoonepc.nl/instal/partition.html#mbr_gpt

Hartelijk dank voor de support.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan