• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

daviddavid

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2015
Berichten
31
Hallo,
Ik heb een bestandje bijgevoegd ivm de voorwaardelijke opmaak.
In het werkblad heb ik een tekstvak met tekst en uitleg en mijn vraag bijgevoegd.
Hier in het kort mijn vraag.
Als d3=d4 moet het groen worden.
als d3<>d4 moet het rood worden
als er niks in d2 staat mag er geen opmaak zijn.
In het document heb ik nog een vraagje extra gesteld, nl om een rij weg te laten , dat ik het krijg opgelost met 2 rijen.
Hoe minder cellen hoe overzichtelijker het wordt
Alvast bedankt voor de hulp
groeten
David
 

Bijlagen

  • voorwaardelijke opmaak.xlsx
    14,2 KB · Weergaven: 17
Welke data ga je uiteindelijk uit deze opzet halen? Als ik de vraag goed begrepen heb:

voor rood
Code:
=MOD(ROW()-1;3)*(D3<>D4)*(D2)
 

Bijlagen

  • voorwaardelijke opmaak.xlsx
    14,5 KB · Weergaven: 18
Dit is inderdaad wat ik bedoel.
Als je voor vele mensen een maand diensten moet toekennen, en rekening moet houden met hun wensen, is het makkelijk met rood en groen te werken.
zou je de gekregen rij nog kunnen wegkrijgen en van het moment dat ik in d2 een dienst intyp dat het dan rood of groen wordt?
ben met deze oplossing al tevreden, maar het zou fijn zijn als we van 3 naar 2 rijen konden gaan.
Bedankt
 
Met een gestructureerde opzet heb je geen kleurtjes nodig.

zou je de gekregen rij nog kunnen wegkrijgen en van het moment dat ik in d2 een dienst intyp dat het dan rood of groen wordt?
Wat bedoel je hier mee?
 
=$D$2:$P$13;$Q$2
kan je me bovenstaand is uitleggen, zou dit over de ganse rij (365 dagen) moeten krijgen.
en dan natuurlijk ook naar rij 5/8/11/14 etc...
bedankt alvast
 
de gekregen rij (rij 4) had ik graag nog weg.
dus vanaf ik in rij 2 intyp welke dienst de persoon heeft gekregen dat deze dan dadelijk ziet of het een v of l of g is en dan de juiste kleur zet.
dit zou misschien kunnen als je excel laat kijken op blad 2 of het een v of l of g is.
maar ik krijg dat niet voor mekaar.
bedankt alvast
 
inderdaad met een goede structuur zijn al die kleurtjes niet nodig

bedankt, denk dat het gelukt is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan