Krijg gewijzigde tekst in Word niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

frijnders

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2019
Berichten
4
Tijdens het bewerken van een Word werkblad wijzigde de Nederlandse tekst in Times Roman letytertype, naar Symbol lettertype (Griekse letters Nederlandse taal).
Hoe kan ik weer terug naar de (leesbare) Times Roman?
 
Wat is een 'Word werkblad'? Een pagina, een Word tabel, een embedded Excel werkblad?
 
Tabellen hebben een eigen stijlprofiel, dus het kan heel goed dat die stijl een ander front gebruikt. Eventueel kan je het profiel aanpassen, of, als je het hele document in hetzelfde lettertype wilt hebben, met <Ctrl>+<a> alles selecteren en dan het lettertype kiezen. Maar als je dan later een nieuwe tabel invoegt, kan je weer tegen hetzelfde aanlopen. Ik zou dus het profiel aanpassen.
Persoonlijk vind ik Times New Roman ongeschikt voor tabellen, er zijn veel betere lettertypen voor tabellen, maar dat is een smaak kwestie.
 
Bedankt voor je reactie.
Dat is precies het probleem.
Ctrl alt a geeft de mogelijkheid het lettertype te wijzigen. Echter Als ik het lettertype van Sybol (Nederlandse woorden in griekse letters) in mijn tabel wijzig naar Arial krijg ik allemaal vierkantjes. Elk lettertype een ander schrift, geen leesbare letters. In een nieuw te maken tabel lukt het wel wat jij aangeeft. Maar niet in mijn 18 blaadjes tekst.

Dit komt waarschijnlijk omdat dat ik per ongeluk een verkeerde toets heb aangeraakt. Ik stond met de cursor op het sterretje (maal teken in formules) opende lettetype met de rechtermuisknop en kreeg een uitvalscherm met letter types. Dit sterretje is lettertype symbol. Toen heb ik iets gedaan waarvan ik niet weet wat. En kan het lettertype niet meer wijzigen in een leesbare soort. Ra ra wat ging er fout?
 
Zet eens een voorbeeld pagina neer en dan kijken we of er een omweg is.

Anders: Sla hem op als html document.
Dan wordt een tabel omgezet naar [tabel]..... teskt.... [/tabel]
Dat is in word verborgen code..

maak een backup van het html bestand en open deze met Kladblok.
Nu zoek je het segment op met:
[tabel]..... teskt.... [/tabel]

Er staat ook nog andere code in, laten staan.... maar zoek tussen
[tabel]..... teskt.... [/tabel]
de code op van het symbol font of hoe het ook mag heten...

Verander die in de fontnaam die je echt wilt.

LET op of er om die oude fontcode nog andere code staat. Dat kan invloed hebben op het resultaat.

Zet anders het html bestand ook hier neer.
Klaar... sla het kblok bestand weer als html op en open het weer in word.
Is het nu goed, sla dan het bestand op als docx of doc, naar keuze.
 
Laatst bewerkt:
Beste route 99.
Het is gelukt! Bedankt voor de hulp.
Ik heb in het HTLM document onder "inhoud tabel" de tekst Symbol gewijziigd in "Times new Roman" en afgehandels als omschreven. En Voor elkaar.
Dit scheelt mij 15 blaadjes opnieuw bedenken en tikken! Geweldig!
 
Aha.. mooi... kan zelfs met 1 stap minder...:cool: 'k had het niet getest.
Fijn dat het gelukt is:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan