Brother MFC-J680DW niet meer te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hehoo

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
9
Sinds een aantal jaren hebben wij een Brother MFC-J680DW, verbonden met onze router via wifi met onze router.

Tot een maand geleden ging dat allemaal perfect, onze twee pc's konden allebei printen, scannen via opdracht op de pc én rechtstreeks op de printer naar pc toe, printen vanaf telefoon en tablet ging ook goed, dus helemaal tevreden.
Maar nu kan ik op mijn pc niets meer met de printer, de printer ziet mijn pc niet meer en de pc heeft geen printer meer in apparaatbeheer, ook niet als ik mijn pc met hetzelfde wifi-netwerk verbind (zou niet nodig moeten zijn maar je weet maar nooit…).

Ik heb al van alles geprobeerd om weer te kunnen printen:

- Eerst herinstalleren mbv de bijgeleverde dvd, toen herinstalleren via gedownloade drivers op Brother site.

Dat werkte niet, toen kreeg ik steeds error “CC4-202-0000008”. Op internet vond ik hiervoor als oplossing dat je met CCleaner de temp-files moest verwijderen en dan de-installeren.

- Ik heb Ccleaner gedraaid, alle temps laten opschonen, register laten opschonen en toen wilde ik de printer verwijderen maar de printer staat niet in 'verwijderen programma's', niet via Windows configuratiescherm, niet via CCleaner en niet via Geek.
- Toen heb ik maar rechtstreeks de uninstall.exe gebruikt via de printerdirectory, die geeft aan ‘printer is verwijderd’ maar de directory kan ik daarna niet verwijderen, die blijft maar staan.
- Na deze de-installatie weer de nieuwste drivers geïnstalleerd. Nog steeds geen printer of scanner zichtbaar.
- Bitdefender de hele pc laten scannen, voor je weet maar nooit, het hele systeem is schoon.

Bij zoektocht op internet vond ik ook een forum waar gesteld werd dat TWAIN niet meer ondersteund zou worden in Windows 10, maar dat je die zelf kunt activeren.

- Ik heb via Systeemeigenschappen-omgevingsvariabelen-gebruikersvariabelen het pad naar Windows\Twain_32 toegevoegd maar ook dat werkt niet. Sterker nog, vanmorgen was deze regel weer verdwenen uit de variabelen.

Als ik nu in bv Word via afdrukken naar een printer laat zoeken komt de melding ‘Active Directory Domain Service niet beschikbaar’.

Het lukt me dus voor geen meter om mijn printer weer aan de gang te krijgen, terwijl de pc van mijn man en de telefoons wel kunnen printen en scannen.

Mijn pc heeft op dit moment Windows 10 versie 18.03, laatste kwaliteitsupdate KB4023057 van 18 januari.

Is de printer nog voor mijn pc benaderbaar te krijgen denken jullie of moet ik gewoon voortaan alles via de pc van mijn man scannen en printen? Printer met USB verbinden kan niet, hij staat aan de andere kant van de ruimte.
 
Misschien een idee een herstelpunt te activeren van voordat je printer niet meer wilde printen met deze PC.. er moet iets veranderd zijn tussen het moment dat de printer nog wel zichtbaar was, en niet meer.
 
De printer doet het dus wel lees ik.

Mogelijk misschien een google account geweest, dus een google Cloudprinter ooit gehad, kan je apparaat die brother nu niet vinden.

Je brother-apparaat is dan kennelijk niet goed verbonden met het netwerk. Je Google accountgegevens zijn misschien niet meer geregistreerd bij je brother-apparaat.

Hier wat meer informatie, hoop dat het dat is.

https://support.brother.com/g/b/manualtop.aspx?c=be&lang=nl&prod=mfcj680dw_us_eu_as
 
Ik had dat probleem ook met mijn Epson printer. Werd veroorzaakt door de windows 10 upgrade naar 1809.
Bij mij werkte maar 1 ding: alles wat betreft die printer verwijderen, dus ook de meegeleverde software.
Vervolgens alle printer software gedownload van de web side van de printer maker, bij mij dus Epson (let op, altijd alleen maar downloaden van de printer maker en nooit van gratis download websites, want die bevatten vaak malware) en alles opneiuw geinstalleerd.
Toen werkte het weer.

ps. nog bedankt Microsoft :-(
 
Hij doet het zomaar weer :shocked:

Sorry, ik had een paar dingen niet gemeld als stappen die ik gevolgd heb. Herstelpunt heb ik uiteraard als eerste gedaan (is de makkelijkste oplossing meestal) maar die is tot drie keer toe mislukt na uren te staan 'stampen', ook met mijn Bitdefender volledig uit. En de Brother rempnp-removal tool én de netwerkhersteltool van Brother heb ik ook eerst gebruikt, voordat ik ging 'rommelen'. Ik heb van alles geprobeerd wat niet lukte, vandaar dat ik gisteren toch maar eens hulp ging zoeken.

@srpchulp, zo ver ben ik nog niet eens, maar de pc van mijn man draait wel op de laatste grote update 1809 en daar zijn geen problemen.

Maar tot mijn grote verbazing is gisterenavond mijn pc normaal afgesloten maar vanmorgen opgestart alsof er een update aan het draaien was, ‘een ogenblik aub’, en na een tijdje mijn inlogscherm. Normaal log ik niet met wachtwoord in, dat onthoudt de pc, maar vanmorgen moest het wel, inderdaad alsof er een update geweest was.

In het updateoverzicht stond helemaal niets, maar ik dacht ‘laat ik het nog eens proberen’ en heb met de Brother removeltool weer een keer geprobeerd te de-installeren. Nu deed hij er veel en veel langer over en toen ik de melding kreeg dat het verwijderd was kon ik ook de directory niet meer terugvinden (zoals het hoort dus).

Ik heb de pc even opnieuw opgestart en toen geprobeerd weer het installatiepakket wat ik een paar dagen geleden van de Brother-site heb gedownload te draaien.

En wonder boven wonder ging de installatie net als de de-installatie veel langzamer en met meer vragen en hoera, de printer is weer terug en pc en printer zien elkaar.

Heel raar, want er is geen enkele wijziging in de update-geschiedenis te zien, zal wel weer een MS-hik zijn waardoor iets niet goed was geïnstalleerd of zo en nu ineens (misschien juist wel door het gerommel) alsnog goed gezet is.

Nu maar afwachten of het goed blijft bij updaten naar 1809 (als ik tenminste ooit de grote update krijg voordat de voorjaarsupdate 2019 komt).

Maar allemaal heel erg bedankt voor de hulp en adviezen, dit topic kan denk ik wel gesloten worden. :thumb:
 
:cool::thumb:
Tip: maak een volgende keer een bondig lijstje van wat je gedaan heb...want we lezen nu:
En de Brother rempnp-removal tool én de netwerkhersteltool van Brother heb ik ook eerst gebruikt, voordat ik ging 'rommelen'
 
:cool::thumb:
Tip: maak een volgende keer een bondig lijstje van wat je gedaan heb...want we lezen nu:

Ik dacht dat ik het netjes en overzichtelijk had gedaan, maar ja, vergeten erin te zetten wat ik de dag ervoor ook gedaan had......:eek: Zal er volgende keer aan denken om echt alles er in te zetten:cool::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan