inlogprobleem met gmail account

Status
Niet open voor verdere reacties.

thenan

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Berichten
239
één van mijn familieleden heeft mij het volgende probleem voorgelegd:
Hij gebruikt zowel WLM als Thunderbird voor zijn ziggo-account en het gmail-account hetgeen altijd goed gewerkt heeft.
Nu heeft hij een samsung galaxy gekocht en heeft men in de winkel zijn gmail account ingesteld. Daarbij heeft men het wachtwoord opnieuw ingesteld omdat hij het wachtwoord niet meer wist.
Dit wachtwoord is nu ook gewijzigd in WLM en in Thunderbird.
Hierna kan er niet meer ingelogd worden in beide mailprogramma's. (komt steeds met het wachtwoord inlogscherm)
Online inloggen in Gmail lukt wel nadat er via een bericht op samsung op Ja in getikt of met een wachtwoord is ingelogd.
Hoe dit op te lossen?
 
WLM heb ik nog nooit gebruikt en kan je daarmee niet verder helpen, ik raad je echter aan WLM niet meer te gebruiken WLM wordt niet meer ondersteund,dus beveiligingrisico's.
De stappen die je moet ondernemen in Thunderbird om het wachtwoord te veranderen.

Stap 1.jpg

Stap 2.jpg

Stap3.jpg

Stap4.jpg

Stap5.jpg

Stap6.jpg
 
edmoor, wat is het probleem met mijn probleemomschrijving?
 
Er zal niks mis mee zijn, maar ik weet even niet waarop je op de Samsung op Ja klikt.
Welk bericht dus.
 
Kun je dan proberen om een nieuw wachtwoord aan te vragen bij ziggo.
 
Laatst bewerkt:
Als via de pc op de webmail van gmail wordt ingelogd dan wordt er vanuit gmail een bericht gestuurd naar de samsung telefoon en moet er op de telefoon op "Ja" gedrukt worden om verder kunnen te gaan met inloggen op de PC.
Ter verduidelijking: met het ziggo-account werkt alles goed. Het gaat alleen fout met het gmail account op beide mailprogramma's. De wachtwoorden van deze accounts zijn hetzelfde als die waarmee ingelogd wordt via de webmail.
 
Probleem is opgelost.
In de winkel had men tijdens het instellen van het gmailaccount "inloggen met mobiel" aangezet en onveilge apps geblokkeerd.
Kennelijk wordt Thunderbird door Google als een onveilige app beschouwd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan