• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe maak ik een soort dashboard?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Solaris

Verenigingslid
Lid geworden
1 jul 2004
Berichten
1.445
Beste Helpmijers,

Ook ik ben zeker geen excel expert, al kom ik best wel ver. Maar hoe meer je leert, hoe lastiger (?) de problemen worden die je tegenkomt..
Ik wil in een spreadsheet graag een soort van statusregel maken, dus met een vaste (rij-col) positie, waarin elke dag de verzamelde meetwaarden van die dag getoond worden.
Zie voorbeeldbestandje;
Kolom A is de datum, Kolom B het dagnummer en kolom C de dagscore.

Ik dacht dat je dat zou kunnen doen door b.v. de waarde van cel C(dagnr) te tonen, b.v:
op 1 jan staat in cel G2 de waarde van C2,
op 2 jan staat in cel G2 de waarde van C3,
op 21 jan staat in cel G2 de waarde van C22 enzovoort.

dagnummer is makkelijk uit vandaag() of nu() te halen en naar regelnummer om te zetten. Dit staat in cel E2.

Het zou kunnen lukken met formule =$C($E$2) maar dat werkt niet...
Relatief adresseren is iets wat ik in Excel niet voor elkaar krijg. Heeft iemand een idee hoe ik dat aanpak?
En uiteraard wil ik dat in het echt met veel meer waarden, in een soort overzicht.
 

Bijlagen

  • voorbeeld1.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
probeer het eens met de functies ADRES en INDIRECT
 
Probeer het zo eens.

Code:
=INDEX($C$2:$C$32;VERGELIJKEN($G$1;$A$2:$A$32;0))
 
Nah, deze oplossing werkt! Mijn probleem was de juiste functie te gebruiken. Bij zoeken op internet is vaak wel een soort uitleg aanwezig maar om dat te vertalen naar wat je zelf wil bereiken... En de oplossing lijkt niet eens zo lastig te doorgronden. Ik wil wel altijd graag weten waarom iets werkt.
Hartelijk dank allen, voor het meedenken en mij een zet in de juiste richting geven!

Btw sorry voor de vertraagde reactie, heb een sterfgeval in de naaste familie dus mijn hoofd staat hier ff niet zo naar, nog los van de tijd die het regelen kost...

Solaris
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan