Windows software voor backup en restore bureaublad icoontjes inhoud en positie

Status
Niet open voor verdere reacties.

alphamax

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2011
Berichten
2.654
Besturingssysteem
Windows 11 en-US
Office versie
Office 2007 nl-NL
Hallo allen,

Is er windows (7...10) software voor backuppen en restore-en van de inhoud en positie van alle bureaublad icoontjes?
  • inhoud(omschrijving, doelpad, icoontje)
  • positie x,y-coordinaat op scherm
  • meerdere schermen
  • meerdere users

Ik heb al desktopok gevonden maar die slaat alleen de positie op.

of

Is er een andere manier in windows om dit voor elkaar te krijgen

De reden hiervoor is dat in het netwerk soms dingen misgaan (waar ik geen zicht op heb en geen rechten voor heb) en alle icoontjes door elkaar worden gehusseld.

Mocht zo'n programma niet bestaan dan kunnen de antwoorden op deze vraag aanleiding zijn om zelf hiervoor een tooltje te programmeren.
 
Laatst bewerkt:
Begrijp ik niet zo goed, want DesktopOK onthoudt gewoon de positie en ik heb nog niet meegemaakt dat dan de Eigenschappen (doelpad) e.d. wijzigen. Ik heb twee beeldschermen en daar werkt het ook goed. Meerdere users zou toch ook goed moeten werken, want dan zit je toch in een ander account met eigen software? Opslaan als *.dok heb ik geen ervaring mee.

Vervelend als alles gehusseld is, kan gebeuren. Daarvoor maak ik altijd een screenshot van ieder scherm en dan is het afhankelijk van de hoeveelheid pictogrammen vaak snel te herstellen. Bij veel is dat inderdaad lastig en niet prettig.

Als het pictogram zelf verloren gaat heeft dat eerder te maken met de Icon-cache. In Windows 10 veel lastiger dan in W7 op te lossen.

Mocht zo'n programma niet bestaan dan kunnen de antwoorden op deze vraag aanleiding zijn om zelf hiervoor een tooltje te programmeren.

Ben al bezig en in 2029 hoop ik het klaar te hebben.;)
 
Laatst bewerkt:
Een update van de grafische driver resulteert maar al te vaak in een andere icoon in deling op het bureaublad.
 
Inderdaad. Maar doelpad wijzigingen, omschrijving wijziging, netwerk en meerdere users maken deze situatie anders. Is wel vreemd dat die IconRestorer zo oud is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan