Gmail in Outlook werkt (deels) niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.897
Sinds vorige week krijg ik geen toegang meer tot 1 van de 2 Gmailaccounts die ik heb in Outlook 2016 (laptop).

e.e.a. heeft duidelijk te maken met beveiliging. Vreemd dat dit dat niet ineens voor beide accounts speelt.
Veel gezocht en geprobeerd om de 2e account weer toegankelijk te maken, maar ik heb het nog niet voor elkaar, vandaar mijn vraag hier.

2 traps verificatie had ik nog geprobeerd, maar dit resulteert nu in gedoe met codes die naar m'n smartphone worden gestuurd. Ik kom er dan wel in, maar teveel gedoe.
Dit geldt dan weer op m'n desktop, waarbij ik Gmail via de browser (Firefox) benader.

Hoe meer je er over leest, hoe onduidelijker het wordt (voor mij dan).

Iemand een idee hoe ik in beide gevallen Gmail weer normaal kan gebruiken? :confused:
 
Dank Manamana! ik ga kijken :)

edit: ah, deze pagina heb ik ook bekeken.
Handmatig de poorten etc. ingevuld.
Lijkt meer een soort 'voorstadium' van de kern van het probleem.
Het is de beveiliging van Google die het veroorzaakt heeft.

Blijft toch vreemd dat het niet bij m'n andere account speelt.
 
Laatst bewerkt:
Aha. Is het dan iets met wat je gekoppeld hebt. Dan wellicht weer ontkoppelen. Kijk daar eens even na.
 
Gekoppeld? Nee hoor, van het ene op het andere moment dat moeilijk doen m.b.t. inloggen. Wat ik ook probeer, het lukt gewoon niet.

Extra vervelend, omdat ik mails in m'n privémailbox krijg die ik in Outlook dus verplaats naar de mappen in m'n zakelijke account. Via de browser is dit niet mogelijk (voor zover ik weet..)
 
Is toch verschrikkelijk gecompliceerd gemaakt? Beveiligen, ok, maar niet meer bij je bestanden kunnen omdat auto software bepaalt dat vastgesteld is dat e.e.a. niet optimaal is qua beveiliging? Lijkt langzamerhand Fort Knox wel!

Ook zo 'leuk' als iemand oplossingen aandraagt en daarbij cursief direct aangeeft dat ze niet werken.

Maar 'oplossing 3' is de moeite waard om te bekijken - edit: staat al aan.

Hmmmm
 
Laatst bewerkt:
Ok, net gecheckt: via de browser nu geen extra verificatie.

Instellingen stonden al wel goed ('minder veilige apps).

Zal zo de laptop testen..
 
Heheh...

Ben er uit.

Via instellingen in Gmail moet je een 'applicatiespecifiek wachtwoord' aanmaken en dit wachtwoord moet je gebruiken zodra je het schermpje ziet verschijnen bij het aanmaken van een Gmail-account onder Outlook 2010.

Dit wachtwoord kun je als volgt genereren:

Ga met cursor naar tandwiel rechtsboven in het scherm van Gmail, klik op instellingen, klik op accounts, klik op 'andere instellingen van Google-account', klik boven aan scherm op 'beveiliging', klik onder veld wachtwoord op 'instellingen', voer wachtwoord in, volg instructies om een 'applicatiespeciefiek wachtwoord' te genereren, noteer dit wachtwoord, sluit Gmail, ga naar Outlook 2010 en vul dit wachtwoord in i.p.v. het normale wachtwoord, succes ermee!

Deep into settings dus...

Verder nog een paar zaken 'intuïtief' aangepast, weet niet meer exact wat ik allemaal heb gedaan, maar bovenstaande tekst vormt de essentie.
 
Aanvullend:

Wat ik nu ontdek is dat mails zich 1. alleen per stuk laten verplaatsen naar mappen en 2. dat ik tot maaaaaanden terug mails BUITEN de mappen zie staan, in Postvak in dus.

Edit: bij hernieuwd opstarten Outlook lijkt het nu ok.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel! Ook weer voor het meedenken ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan