M.2 (NGFF) aansluiten op USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
1.524
Ik heb een Sandisk-SDD in M.2-formaat (NGFF) uit een defecte laptop liggen en wil de bestanden uitlezen. Dit type aansluiting is nieuw voor mij. Na wat zoeken op Google weet ik wat het is en ik lees dat er onderscheid gemaakt wordt in een B- en M-sleutel (=aansluiting?).

Deze SSD heeft twee inkepingen in de aansluiting, en er staat zowel een B als een M op. Moet ik nu op zoek naar een interface met B óf M (dus specifiek met één van beiden compatibel), of met B én M (dus per se geschikt voor beiden)? Dus, maakt het niet uit omdat deze SSD beiden ondersteunt, of moet ik juist extra opletten dat de interface zowel B als M ondersteunt?

Uiteindelijk wil ik naar USB, maar naar SATA is prima omdat ik een SATA-USB-adapter heb. Graag jullie advies.
 
Laatst bewerkt:
Zoiets, inderdaad. Specifiek deze had ik bekeken.

Maar daar zit dus mijn vraag. Deze is geschikt voor B. Is dat goed, omdat mijn SSD met zowel B als M kan omgaan, of moet ik een interface hebben die voor B én M geschikt is?
 
Geen idee.
Even een telefoontje naar allekabels.nl en je zal het antwoord hebben :)
 
Ja, zou de kennis daar zo ver gaan? Ach, ik kan het proberen en misschien passeert hier nog iemand die het weet.
 
Ja hoor, die weten dat wel.
Maar wellicht dat hier ook nog een reactie komt uiteraard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan