Nvidia geforce gt610 HDMI

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Berichten
271
Beste,

Een vraag; In mijn PC heb ik een Nvidia geforce gt610 grafische kaart. Hier op een VGA, DVI en HDMI aansluiting.
Vroeger zat mijn monitor, Benq gw2765ht met de DVI aangesloten en de TV met de HDMI. Na installatie van windows 10 veranderd telkens het kleurschema van mijn monitor al de TV uitgezet wordt, daarom de kabels gewisseld.
Dus de monitor op HDMI en de TV (met verloopje) op de DVI. Echter is nu de resolutie van op mijn monitor kleiner geworden. In een computer winkel gaan vragen, die zijden me dat dat wel eens aan de HDMI kabel kon liggen.
Maar ook met een nieuwe (snellere kabel, hij is iig veel dikker) is het nog hetzelfde.

Als ik bij Nvidia kijk staat er dat mijn grafische kaart de resolutie aan moet kunnen, immers op DVI had ik wel de juiste resolutie. Kan het zo zijn dat de HDMI uitgang van mij grafische kaart alleen een lagere resolutie ondersteund?

En stel dat ik besluit dan maar een nieuwe grafische kaart te kopen, waar moet ik dan op letten voor het HDMI gebeuren?
 
De vraag is nu om welke tv het gaat, welke resolutie het toestel ondersteunt.
Je verhaal lezende kan ik mij niet anders voorstellen dan dat het wordt veroorzaakt door de HDMI handshake die uitgevoerd wordt tussen de apparaten.
Daarbij wordt o.a. de resolutie-wupport data uitgewisseld en ook eventueel CEC info.

Overigens heeft de dikte van een HDMI-kabel weinig te maken met de snelheid of de kwaliteit in het algemeen, ze zijn vaak een stuk duurder maar daarom niet altijd beter.
Wellicht heb je iets aan de info in volgende artikelen:
Link 1
Link 2
 
Goedemorgen Scraphead,

Bedankt, ben er dankzij link 2 achter wat het probleem is. Op die site schrijft die man dat er een vinkje aan staat met TV resoluties. Dat staat er bij mij niet in. Maar zag wel wat anders;

Met de monitor aangesloten op DVI staat er in de Nvidia instellingen boven de resoluties "DVI PC beeldschermen"
Met de monitor aangesloten op HDMI staat er "HDMI TV beeldschermen"

Lijkt er op dat mijn grafische kaart geen PC beeldscherm kan hebben op de HDMI en dus TV resoluties weergeeft op mijn monitor.

Denk dat de oplossing zit in een nieuwe grafische kaart die een HDMI monitor kan hebben op de HDMI.

...... effe salaris afwachten dus ;)
 
De TV aan de IGP HDMI mogelijk?

DVI kan dezelfde uitgang gebruiken als de HDMI bij sommige graka's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan