Automatisch een back-up opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

monty1a

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Berichten
202
Ik ben opzoek naar een code om automatisch een back-up te maken en opslaan als een apart bestand in de map back-up.

Ik vind diverse codes om automatisch op te slaan, maar ik wil dat hij het bestand opslaat als een back-up op slaat en dan iedere 2 uur.
Het liefst nog een week lang de back-ups bewaren en dan weer de oude back-ups overschrijven/wissen zodat we altijd max een week terug kunnen kijken.
Is dit mogelijk of wil ik nu teveel?
 
Moet iedere 2-uurs backup de vorige van dezelfde dag overschrijven of als aparte backup worden opgeslagen ?

Gaat het om 1 specifiek bestand, of ... ?
 
Het gaat inderdaad om 1 bestand. (zie bijlage)
Het is een planning die we willen gaan gebruiken, maar onze planner maakt nog wel eens een foutje dus we zouden dan graag terug willen bladeren in de oude up-dates.
Max 1 week is lang genoeg en dus die updates mogen worden overschreven.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Onze planner werkt nu met (min. 6 bestanden) en die zitten nu in dit ene bestand verwerkt.

Thanx alvast
 

Bijlagen

  • Kopie van Planning V2.2.xlsx
    793,8 KB · Weergaven: 27
Ik zou het simpel houden.
Sla het bestand op als een 'xlsb' bestand met in de macromodule van thisworkbook:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
   ThisWorkbook.SaveCopyAs "G:\Backup\" & Replace(ThisWorkbook.Name, ".'xls", Format(Now, "_yyyymmdd_hhmmss") & ".xls")
End Sub

Iedere keer als het bestand geopend wordt, wordt een kopie geproduceerd.
Over de bewaartermijn zou ik me geen zorgen maken.
De naam van het backupbestand bevat een datum_tijdstempel waarop eenvoudig gesorteerd kan worden.

Het is natuurlijk wel handig als de planner het bestand als .xlsb, inclusief macro, aanlevert.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg een fout Code

HTML:
Fout 438 tijdens uitvoering

Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object.


Ik heb nu :

Code:
Private Sub Workbook_Open()
   ThisWorkbook.SaveCopyAs "V:\Planning\Backup\" & Replace(ThisWorkbook, ".'xls", Format(Now, "_yyyymmdd_hhmmss") & ".xls")
End Sub
 
Code:
ThisWorkbook[COLOR="#FF0000"].name[/COLOR]
 
@VenA,

Merci, ik heb het in mijn bericht aangepast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan