Externe SD kaart wel gezien niet gebruikt door mini laptop Asus

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Laptop van ASUS met onuitbreidbaar intern geheugen van 30 gig ziet extern geheugen SD 256 wel maar ondanks instelling nieuwe software naar d schijf. Windows wordt niet geüpgrade wegens schijfruimte tekort. Kiest dan automatisch extern geheugen voor tijdelijk gebruik tijdens de upgrade<?> maar dat kan niet aangeklikt worden. Met extra HD wel maar dan krijg ik weer foutmelding zonder specificatie ( probleem oplosser die niets oplost). Heb gegoogeld en het lijkt wel alsof je eigenlijk helemaal niets hebt aan een SD kaart en dat kan natuurlijk niet waar zijn. Dit computertje is er op ingesteld qua software maar doet het dus niet. Iemand oplossing ?? In deze pc en Verkenner wordt SD kaartje gewoon gezien.
 
Laatst bewerkt:
sd niet gevonden of wel gevondenmaar werkt niet

Vrijwel in elk apparaat kan extra geheugen worden geplaatst telefoons laptops en minilaptops. Iedereen denk redelijk terecht dat het extra geheugen geldt als tweede SSd of Hd. KOMEN ZE VAN EEN KOUDE KERMIS THUIS. Dan gaan ze googlen en dan blijkt het kennelijk om een structureel probleem te gaan. Niks virus etc. Ook de tel's en lap's bevatten geen beschrijving hoe het nu precies moet. Mijn minilap. heeft een knop waarmee de installatie automatisch naar de SD opslaat, maar hij/zij doet dat niet! Google maar niet want je vindt daar niets behalve heel ingewikkelde beschrijvingen, die bovendien ook al niet helpen, terwijl het in principe een voor de hand liggende instelling of omzetting moet zijn. Eigenlijk hoort de sd gewoon meteen te functioneren.
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd kan ik aan die tekst in post 1 geen touw aan vast knopen. Dit is wat jij schrijft:"Laptop van ASUS met onuitbreidbaar intern geheugen van 30 gig". Neem aan dat je dan schijfruimte bedoelt. Onuitbreidbaar is toch onuitbreidbaar!

Vervolgens lees ik dat je de schijfruimte wilt uitbreiden met een SD-kaart en dat werkt niet. Met een extra HD waar die dan zit, is mij een raadsel krijg je een foutmelding. Vooral niet vertellen wat die foutmelding dan is (screenshot).

Dan moeten we naar de kermis en niet Googlen, het is geen virus etc. etc. Denk dat je je iets te druk maakt. Een SD-kaart hoort gewoon te werken. Zelf geen ervaring mee, maar is die niet beveiligd of alleen lezen?

Hoe staat die schijven dan onder beheer (screenshot)?
 
Laatst bewerkt:
Met gebruik van een SD-kaart in zo'n situatie geen ervaring maar wel met een Asus Eee-pc en usbstick bij het installeren van de Windows updates.
Formatteer de usbstick in FAT32 ( gewoon leeg dus, 1 enkele partitie van 15,... Gb ), ik heb daarvoor een 16 Gb stick gebruikt.
Sluit deze aan en herstart de pc.
Ga vervolgens naar Instellingen => Bijwerken en Beveiliging.
Start daar handmatig de controle op updates, indien aanwezig worden deze automatisch gedownload.
Als er bij het installeren een gebrek is aan schijfruimte zal Windows automtisch een scherm laten zien waarin je de keuze krijgt om de schijfruimte uit te breiden..
Doe dat en daarna kun je de usbstick kiezen als tijdelijke opslagruimte...
Meer is het niet...:rolleyes:
 
Eerlijk gezegd kan ik aan die tekst in post 1 geen touw aan vast knopen. Dit is wat jij schrijft:"Laptop van ASUS met onuitbreidbaar intern geheugen van 30 gig". Neem aan dat je dan schijfruimte bedoelt. Onuitbreidbaar is toch onuitbreidbaar!

Vervolgens lees ik dat je de schijfruimte wilt uitbreiden met een SD-kaart en dat werkt niet. Met een extra HD waar die dan zit, is mij een raadsel krijg je een foutmelding. Vooral niet vertellen wat die foutmelding dan is (screenshot).

Dan moeten we naar de kermis en niet Googlen, het is geen virus etc. etc. Denk dat je je iets te druk maakt. Een SD-kaart hoort gewoon te werken. Zelf geen ervaring mee, maar is die niet beveiligd of alleen lezen?



Hoe staat die schijven dan onder beheer (screenshot)?

Geen woord spaans bij hoor. Op schijfbeheer in orde bevonden,
Van een koude kermis thuiskomen betekent dat iets tegen de verwachtingen in verkeerd gaat, of slecht gaat, of niet doorgaat.
HD is externe HD van 100 gig in dit geval. Dus twee externe geheugens.
Onuitbreidbaar betekent dat je het interne geheugen niet kan vergroten door andere Hd. Blijft dus altijd 30 gig. Dan kan je dus niet eens Win upgraden en dan wordt om extra extern geheugen gevraagd maar vervolgens lukt het daar dan niet mee. Foutmelding: Er zijn fouten gevonden. Niet traceerbaar als lettercijfercombinatie of iets dergelijks.
 
Laatst bewerkt:
Met gebruik van een SD-kaart in zo'n situatie geen ervaring maar wel met een Asus Eee-pc en usbstick bij het installeren van de Windows updates.
Formatteer de usbstick in FAT32 ( gewoon leeg dus, 1 enkele partitie van 15,... Gb ), ik heb daarvoor een 16 Gb stick gebruikt.
Sluit deze aan en herstart de pc.
Ga vervolgens naar Instellingen => Bijwerken en Beveiliging.
Start daar handmatig de controle op updates, indien aanwezig worden deze automatisch gedownload.
Als er bij het installeren een gebrek is aan schijfruimte zal Windows automtisch een scherm laten zien waarin je de keuze krijgt om de schijfruimte uit te breiden..
Doe dat en daarna kun je de usbstick kiezen als tijdelijke opslagruimte...
Meer is het niet...:rolleyes:
BEDANKT dat is geheel dezelfde procedure die ook met de sd en/of met de externe HD wordt gevolgd. Mogelijk SD te veel gig ?? 256 Ga even met USB proberen
 
Laatst bewerkt:
Ja, goed. Deze constructie is mij onbekend. De term geheugen vind ik vreemd, want daar verstaan de meesten van ons RAM of virtueel geheugen onder maar ik lees wel dat is bij SD-kaarten blijkbaar normaal om die term te gebruiken. Heb jij dan een SD-kaart van 256GB? En een beetje humor moet kunnen. Het was allemaal wel een beetje dramatisch in post 1 en 2.;) In ieder geval reageert iemand die er wel verstand van heeft en dat is Scrapheap.:thumb: Daar draait het om. Ik ga een cursus Spaans volgen. Lijkt mij beter.:d:d:d
 
Laatst bewerkt:
Kan niet anders dan door Bitlocker komen. Zag opeens dat C: versleuteld was door bitlocker, ra ra ra ??Verassing omdat het Windows home is! Geen idee overigens hoe dat er in is gekomen. Computertje niet van mij. Geen sleutel etc., Nou maar zien hoe we 'm weer aan de praat krijgen?!
 
Zorg ervoor dat je een bootable installatie-medium hebt met de Win 10 installatie-bestanden ( usbstick ), die kun je maken m.b.v. het hulpprogramma op deze pagina.
Daarna start je het apparaat en opent een opdrachtprompt als administrator.
Geef daarna volgende commando's in:
diskpart

list disk

select disk x

clean
( x is hier het nummer van de disk dat "list disk" laat zien, dit moet de disk zijn waar Windows op staat )

Hiermee wordt de schijf waar Windows op staat volledig leeg gemaakt en kun je Windows opnieuw, schoon installeren.
Een andere manier is er niet als de disk met Bitlocker is versleuteld., helaas.
 
Onderstaande werkt niet dan?
1.Open the power shell as administrator, by right clicking on it and choosing “Run as Administrator”.
2.Check the encryption status of each drive by entering:

1

manage-bde -status

3.To disable bitlocker enter (note to put quotations too):

1

Disable-BitLocker -MountPoint "<drive letter>:"

•For example:


1

Disable-BitLocker -MountPoint "C:"



4.To remove encryption of the desired drive enter:


1

manage-bde -off <drive letter>:

•For example:


1

manage-bde -off C:



5.Let the decryption continue in the background such that you have fully decrypted status. You may check the status of Encryption while it is running in the background.
6.Restart the PC.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan