Fn-toets werkt niet om cijfers in te voeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorisvh

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2009
Berichten
78
Ik heb een laptop met Linux Mint 17 Cinnamon 32-bit.
Het lukt mij niet om met de Fn-toets het numeriek klavier te activeren verwerkt in mijn toetsenbord. Zie blauwe cijfers in bijlage (afbeelding)
Hoe kan ik het instellen zodat het wel werkt?
toetsenbord laptop.jpg
 
Heb je het al eens geprobeerd met "Num Lock"? Ik dacht dat dat werkte ongeacht welk besturingssysteem je hebt.
 
Heb je het al eens geprobeerd met "Num Lock"? Ik dacht dat dat werkte ongeacht welk besturingssysteem je hebt.

Er staat geen "Num Lock" op mijn toetsenbord! Ik heb nochtans een afbeelding van mijn toetsenbord bij mijn vraagstelling geplaatst!
 
De afbeelding is helaas niet scherp genoeg om de teksten op de toetsten te kunnen lezen (met name rechtsboven, waar de "Num Lock" vaak zit, is het slecht te zien).
 
Ik heb naar de BIOS gekeken
Daar stond een instelling bij het tabblad "Boot"
Enable Keypad: By Numlock
Ik heb deze waarde veranderd naar "Only By Fn Key"

Ik heb het opgeslaan en mijn computer herstart. Nu werkt mijn toetsenbord wel weer normaal maar voor cijfers in te voeren met ik steeds de fn-toets ingedrukt houden en de gewenste toets drukken met blauwe cijfer.
Ik wil echter dat "Fn" zich gedraagt als een Num Lock zodat ik gemakkelijk een reeks cijfers na elkaar kan invoeren. Door nog eens op de Fn-toets te drukken dat ik het terug kan uitschakelen.
Hoe kan ik dit instellen?
 
Je vermeld niet welk type laptop je hebt, maar voor de meeste samsung modellen stond de bios instelling goed en activeer je num lock met fn+f11
 
Je vermeld niet welk type laptop je hebt, maar voor de meeste samsung modellen stond de bios instelling goed en activeer je num lock met fn+f11
Wat bedoel je met type laptop? Er staat op Samsung RS19
fn+f11 werkt niet om num lock te activeren
 
Het zal waarschijnlijk R 519 zijn, maar ook daar zijn nog wat varianten in.
Ik heb even gauw de handleiding van de R 519 JS01 bekeken en daar staan op pagina 51 dat je inderdaad fn+f11 moet gebruiken, maar dan moet de bios wel weer op Enable Keypad: By Numlock staan, zoals je hem nu hebt ingesteld moet je iedere keer fn indrukken als je een cijfer wilt hebben.
 
Fn-toets: OPLOSSING GEVONDEN!!

maestro12 Dank je wel!!!

De instellingen in mijn Bios zijn dus:
Numlock: [On]
Enable Keypad: [By Numlock]

Numlock activeren of uitzetten:
Fn+F11

Nu werkt het zoals ik wil!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan