Meerdere labels printen met optel nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carloj

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2015
Berichten
115
Beste,

Ik heb een form waar een klantnaam, ordernummer, datum en labelnummer en aantal labels op vermeld staat. Nu wil ik het zo maken dat wanneer er op een knop gedrukt wordt (met het aantal labels op "5" en begin op "1" ingevuld) er 5 labels geprint worden(afdrukvoorbeeld) met nummer 1,2,3,4,5. Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken/doen?
 
Daar heb je wat code voor nodig op je rapport:
PHP:
Option Compare Database
Dim iLabelBlank As Integer, iLabelKopie As Integer, iTelBlank As Integer, iTelKopie As Integer
Option Explicit
Code:
Private Sub Report_Open(Cancel As Integer)
    LabelSetup
End Sub
Code:
Private Sub Report_Activate()
    LabelInitialize
End Sub
Code:
Function LabelSetup()
'-------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Toon Inputboxen voor de startpositie van het eerste label en het aantal af te drukken kopieën.
'-------------------------------------------------------------------------------------------------------
  iLabelBlank = Val(InputBox$("Hoeveel labels overslaan"))
  iLabelKopie = Val(InputBox$("Hoeveel kopieën van een label print"))
  If iLabelBlank < 0 Then iLabelBlank = 0
  If iLabelKopie < 1 Then iLabelKopie = 1
End Function
Code:
Function LabelInitialize()
'-------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Beginposities initialiseren.
'-------------------------------------------------------------------------------------------------------
   iTelBlank = 0
   iTelKopie = 0
End Function
Code:
Function LabelLayout(R As Report)
'-------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Deze functie bepaalt hoe de labels worden afgedrukt.
'-------------------------------------------------------------------------------------------------------
    
    If iTelBlank < iLabelBlank Then
        R.NextRecord = False
        R.PrintSection = False
        iTelBlank = iTelBlank + 1
        Me.txtVolgnummer = iTelKopie & "/" & iLabelKopie
    Else
        If iTelKopie < (iLabelKopie - 1) Then
            iTelKopie = iTelKopie + 1
            R.NextRecord = False
        Else
            iTelKopie = 0
        End If
    End If

End Function
 
Dankjewel voor je reactie.

Ik heb de code ingevoegd en txtvolgnummer toegevoegd aan het rapport/label. Alleen blijft deze leeg en en krijg ik altijd 1 label te zien? Moet ik de tabel ook een volgnummer toevoegen?

Overigens open ik het report met een macro als afdrukvoorbeeld.
 
Je moet hem sowieso ofwel afdrukken, of als afdrukvoorbeeld openen, dus dat doe je wel goed. De code voor het volgnummer is niet geheel volledig, ik ben geloof ik wat regels vergeten. Dat komt omdat ik de volgnummers uit een andere techniek heb gehaald, die bij jou niet werkt. Daar heb je inderdaad in je tabel een veld voor nodig waarin je aangeeft hoeveel je er nodig hebt. Dat voorbeeld kan dan weer niet overweg met het opgeven van een startpositie. Het combineren van de twee routines had tot gevolg dat de nummering wel werkte voor de labels, maar niet voor de eerste. En ik had te weinig tijd om dat op te lossen, vandaar dat ik dacht om eerst de oplossing voor de repetitie en startpositie te geven. Dus eigenlijk had de regel met txtVolgnummer er uit gemoeten :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan