Access 2016. Koppeling vernieuwen tussen front end - back end db

Status
Niet open voor verdere reacties.

KPTPTT

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2018
Berichten
321
Hallo. Ik heb een bestaande database Access 2016 waarbij de database is gesplitst in een fe en be. Als ik in de be een nieuwe tabel toevoeg en daar een relatie met een andere tabel maak, zie ik deze nieuwe tabel niet terug in het lijstje met tabellen, wel de bestaande tabellen. Ik heb opnieuw via koppelingsbeheer een koppeling tussen fe en be gemaakt echter staat in de lijst van koppelingsbeheer niet de nieuwe tabel, dus er valt niets te koppelen.
In de topic 6 mei 2016 met het antwoord van OctaFish staat een beschrijving met een oplossing echter als ik, volgens de oplossing, twee knoppen naar rechts ga, naar knop Access, dan is het resultaat dat Access vraagt het navigatieformulier te exporteren naar de be ipv. de nieuwe tabel te importeren in de fe c.q. een nieuwe connectie te maken.
Hoe krijg ik in Access 2016 de nieuwe tabel zichtbaar in de fe?
 
Je zult de nieuwe tabel nog steeds opnieuw moeten koppelen, net als toen je de koppeling voor het eerst maakte. Dat geldt eigenlijk altijd wel als je in de BE nieuwe elementen toevoegt, die verschijnen nooit automatisch in de FE. Is ook maar goed ook trouwens :).
 
Dank. Als ik wil koppelen zie ik de nieuwe tabel niet in de lijst koppelingen, dus kan ik niet koppelen. Opnieuw splitsen hielp ook niet. Ik heb de be (nieuwe tabel) geïmporteerd. Deze verscheen in de fe in de lijst tabellen echter was in de fe er nog geen relatie met de nieuwe tabel te zien. Deze heb ik in fe maar ook opnieuw gemaakt. Ik heb nu een situatie waar ik in de fe voor het maken van een formulier bij de nieuwe tabel kan. Met vijven en zessen werkt het, maar of ik de officiële weg heb bewandeld en de db applicatie hierdoor stabiel is vraag ik mij af.

Bij het vormen in de be van de één op één relatie van de ID (key) nieuwe tabel en de ID (key) van de bestaande tabel kan geen referentiele integriteit worden afgedwongen. Waarom niet?
 
We hebben een beetje naast elkaar heen gepraat denk ik. Koppelen van een nieuwe tabel doe je op dezelfde wijze als het importeren van een tabel. Enige verschil is dat je bij het starten van dat proces aangeeft dat je een tabel niet wilt importeren, maar koppelen. Dat heb je dus niet gedaan, je hebt de tabel geïmporteerd. Wat niet handig is bij een FE-BE oplossing. Al was het maar omdat je de data dan nooit gesynchroniseerd krijgt tussen de verschillende FE’s. Ik zou de stap dus opnieuw uitvoeren, en deze keer de optie Koppelen pakken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan