welk programma.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocknroadie

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2016
Berichten
184
Hello,

ik hoop dat dit de juiste plaats is om deze vraag te stellen...

laat me toe om eerst ff te schetsen wat de huidige situatie is.

ik heb op dit moment een programma'tje dat ik in excel heb gemaakt en dat via een dropbox wordt gedeeld. het gaat om n programma waarin gebruikers moeten inloggen, gegevens moeten ingeven in een invulformulier. Afhankelijk van de gebruiker krijgen ze andere tabbladen te zien en dus ook andere mogelijkheden. deze gegevens worden dan opgeslagen in een exceltabel (die alsmaar groter wordt en dus eigenlijk een databank is)en met een klik op een knop wordt er dan automatisch een pdf gemaakt en een document wordt verstuurd. In access zou dit perfect te maken zijn maar aangezien de helft van de gerbuikers een mac (apple) gebruikt gaat dat dus niet werken.

nu (en nu kom ik eigenlijk tot de essentie van de vraag) speel ik met het idee om hier een webtoepassing van te maken zodat het niet uitmaakt of de gebruiker nu een pc of een mac gebruikt. het principe moet wel het zelfde blijven (inloggen en afhankelijk van de gebruiker zijn rol andere zaken kunnen zien en kunnen doen)

en dan nu de vraag: welk programma, welke taal is hier het meest aangewezen voor als je weet dat ik redelijk visueel ben ingesteld, en op een visuele manier (denk aan visual basic) formulieren etc wil kunenn ontwerpen. Een gratis porgramma is ok, betalend is uiteraard geen enkel probleem maar ik heb geen honderden euro's die ik kan uitgeven aan een programma. (visual studio valt dus al zeker uit de boot)

en ja, ik heb lichte programmeer ervaring ;-)

alvast bedankt voor jullie tips!
 
Laatst bewerkt:
1) ok, niet direct relevant maar: visual studio is gratis? De betaalde versie is niet nodig tenzij je van plan bent met 30 mensen gecoördineerd te gaan ontwikkelen.
2) we weten niet op welk platform je wil draaien en welke informatie je wil verwerken.
3) aansluitend op 2) we weten niet hoeveel je moet aanpassen aan "standaard" oplossing die bestaan

Wie weet kun je vooruit met een minimaal aangepaste wordpress omgeving.
 
Visual studio gratis??? aha! dan ga ik daar in eerste instantie eens naar kijken.

danku!
 
JA jA studio dingens is gratis tot je iets online wil draaien ...
Ik zou toch uitkijken naar PHP (je kan veel hostingen vinden dwz plaatsen waar je code kan laten draaien) je kan veel lib's vinden zoal tc_pdf ectra en je kan mails uitlezen .
Nu ik zou het zeker binnen één week kunnen (twee libs en wat programmeren).
je kan als je dan toch online aan het werken ook een mailinglist aanmaken je stuur naar een email adres dat alleen kent.
je laat de excel uitlezen of data van welk ander bron ook en je verstuurt de mailing met pdf "en met een ander lib kan je dan mooie htmlmails maken" ...
 
Laatst bewerkt:
Nu ik zou het zeker binnen één week kunnen (twee libs en wat programmeren).
@kenikavanbis Welke libs bedoel je?
 
TS kan niet veel met deze info denk ik. PHPExcel is al een tijdje deprecated, SwiftMailer is een smtp mailer, en (nu)soap is voor data interchange. De vraag van TS is te groot om hier te begeleiden omdat het om een complete applicatie gaat met frontend en backend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan