Canon My image Garden/Image display

Status
Niet open voor verdere reacties.

Homaco

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2017
Berichten
27
Van de Canon site het programma My Image Garden gehaald.
Onderdeel van dit programma is Image display.
Bij het aanklikken van de exe file van Image display verschijnt er een klein venster op het bureaublad.
In dit venster kun je foto's als een soort diashow krijgen.
De foto's staan in een map op de D partitie.
Na vele malen doorlezen van de Nederlanse handleiding is het mij nog steeds niet gelukt om deze diashow te zien te krijgen.
Steeds wordt verwezen naar de handleiding van het hoofdprogramma My Image Garden maar hierin is niets te vinden over hoe de diashow ingesteld moet worden.
Ook in de help pagina's is hierover niets te vinden, geen voorbeeld of wat dan ook.
De help pagina's van beide programma onderdelen zijn uitgebreid maar alleen over dit onderdeel kan ik niets vinden.
Is er iemand die het programma kent en weet hoe ik mijn foto's als diashow in het Image display venster kan krijgen.
Bij voorbaat mijn dank voor ondersteuning.
Belinda
 
Als je nu eens wat foto's in je '' afbeeldingen map'' zet, neemt ie ze dan ook niet mee?
 
Image Garden

Bedankt voor je reactie.
Ook dit heb ik geprobeerd maar helaas worden de afbeeldingen niet getoond in het schermpje van Image Display.
De mogelijkheden die bedoeld worden in My Image Garden zijn voor mij niet van belang, ze zijn nl. allemaal toegespitst op het gebruik met een Canon printer.
Het gaat mij alleen om de dia weergave in Image Display.
Ik begrijp niet dat de mogelijkheid wel wordt genoemd om dit te bereiken via een instelling of verwijzing in My Image Garden maar dat ik in dat programma hierover niets kan vinden.
Feitelijk ben ik dus op zoek naar iemand die het programma zelf gebruikt en die mij hierin wat kan leren hoe het is in te stellen.
Gelet op de hulp handleidingen van beide programma's moet het kunnen maar mij lukt het tot nu toe niet.
Via de zoekopdracht My Image Garden in Google is het programma direct te vinden.
Na installatie is Image display terug te vinden onder de naam CNQMSWCS.exe
Nogmaals mijn dank voor de reactie.
Belinda
 

Bijlagen

  • my image garden screenshot.jpg
    my image garden screenshot.jpg
    81,7 KB · Weergaven: 49
My image Garden

Bedankt voor de verwijzing, ook hier lijkt het heel simpel te zijn.
Waarschijnlijk en dit weet ik wel zeker is mijn kennis onvoldoende en het moet toch zo eenvoudig zijn om de foto's in Image display te zien.
De foto's staan bij mij op de D schijf onder de map Foto's en dan in de sub directory Bloemen.
De eerder gegeven suggestie om deze foto's in de directory Afbeeldingen te plaatsen heb ik ook gedaan.
Ik open My Image Garden en bovenin staat Extra - voorkeuren.
Hier heb ik aangegeven waar de foto's staan - zie bijlage
Of ik nu aangeef dat de foto's op D:/Foto's/Bloemen staan of aangeef dat ze in Afbeeldingen staan, het resultaat is nul.
Ik weet dat ik een denk fout maak en gewoon niet begrijp (en dat irriteert mij nog het meeste) dat iets wat toch zo eenvoudig zou moeten zijn mij gewoon niet lukt.
Vandaar dat ik iemand zoek die het programma zelf ook gebruikt en mij dan stap voor stap kan uitleggen hoe ik het wel werkend krijg.
Het gaat mij dus alleen om het weergeven van de foto's in Image Display, alle andere mogelijkheden van My Image Garden zijn niet van belang.
In mijn beleving moet ik ergens het pad kunnen invoeren waar de foto's staan en dan moet Image display gewoon werken.
Maar ja waar moet ik dat doen, tot nu verschillende dingen uitgeprobeerd maar deze hebben betrekking op het printen in diverse stijlen.
Wie kan mij hier verder mee helpen?
Vast bedankt voor alle moeite in deze.
Belinda
 

Bijlagen

  • Voorkeuren.jpg
    Voorkeuren.jpg
    39,6 KB · Weergaven: 42
  • voorkeuren-2.jpg
    voorkeuren-2.jpg
    29 KB · Weergaven: 43
Image Garden/Display

Ben het helemaal met u eens, het gaat om het tonen van foto's maar ik wordt verwezen naar een instelling in Image Garden!
Bij het aanklikken van de exe voor image display verschijnt er een leeg venster.
In dit venster is een knop waar instellingen gedaan kunnen worden.
Deze instelling heeft niets te maken met foto's laten zien of waar opgegeven kan worden waar deze foto's op de HD staan.
Ik wordt dus steeds weer verwezen naar Image Garden om daar voorkeuren of suggesties te doen.
Wat ik ook invul het werkt gewoon niet.
Nergens kan ik iets vinden over dia voorstelling en een pad om op te geven waar deze foto's staan.
Ik krijg een minderwaardigheidscomplex dat ik zo dom ben dat ik zo iets "eenvoudigs" niet voor elkaar krijg.
Als ik de handleidingen lees dan lijkt het zo eenvoudig en dat zou het ook moeten zijn maar ja mij lukt het niet.
In Image Garden van alles geprobeerd maar het resultaat is nul.
Nu is dit natuurlijk niet zo belangrijk maar kan gewoon niet uitstaan dat het mij niet lukt.
Misschien heeft u nog een suggestie die ik kan proberen.
In ieder geval mijn dank voor uw tijd die u hierin gestoken heeft.
Prettige Zondag nog.
Groeten,
Belinda
 

Bijlagen

  • 1-Image Display scherm.jpg
    1-Image Display scherm.jpg
    6,1 KB · Weergaven: 21
  • 2-Image Display.jpg
    2-Image Display.jpg
    26,8 KB · Weergaven: 42
  • 3-Image Display - functieconfiguratie.jpg
    3-Image Display - functieconfiguratie.jpg
    10,6 KB · Weergaven: 28
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan