computernaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Op mijn Brother-printer zit in het menu een mogelijkheid om te scannen en het gescande resultaat direct te slaan op de PC.
De printer is aangesloten via Wifi.
Er zijn 2 desktop PC's bedraad verbonden.
Als ik de scanoptie op de printer activeer vraagt de printer als eerste naar welke computer het gescande document gestuurd moet worden en noemt daarbij de namen van PC: DESKTOP-XXX1234 en DESKTOP-YYY5678.
Vanwaar deze gecodeerde namen?
Mijn desktop heeft gewoon een naam met mijn naam erin.

Ik zou graag de juiste namen weergegeven willen hebben in de printer.
Hoe doe ik dat?

Vriendelijke groet,
Guido
 

Bijlagen

  • helpmij_20190125.JPG
    helpmij_20190125.JPG
    34,5 KB · Weergaven: 36
Veel apparaten staan door de gebruikte firmware niet toe dat de namen worden aangepast en dat zou bij printers of telefoons zo kunnen zijn maar Brother heeft een aantal hulpprogramma's voor systeembeheer waarmee dat mogelijk zou moeten zijn en dat is logisch.

Ga hiervoor naar de site van Brother en zoek naar support en drivers. Zoek daar het model van uw printer. Onderaan de lijst van software en drivers staat een kleine link "meer weergeven" en dan ziet u de systeembeheer tools. In elk geval BR ADMIN LIGHT heeft deze mogelijkheid maar ik weet niet of een andere van de, aansprekende, hulpmiddelen dit ook kan. Kies daarom ook bij de andere van toepassing zijnde tools "meer" om de beschrijving te lezen. Groet. Alfred 2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan