Kan msinfo32 gelezen worden vanaf een losse schijf waar het originele OS nog opstaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Berichten
300
Hallootjes... weet niet of het hier goed staat, maar dat zien we wel. Ik wil weten of ik op een schijf, afkomstig uit een ANDER systeem met win7 64 het proggie msinfo kan bekijken. De schijf hang nu aan een ander systeem. Wat ik wil, is de VROEGERE (Hardware)configuratie ophalen, toen de schijf nog in het oude kapotte systeem zat. Dus: Er zat X RAM geheugen in; type XXX. Een Y videokaart van fabrikant xxx, Een Z CD brander van type xxx.

Waar staat dat bestand? Wat is het pad ernaartoe? Staat het ergens in de Windows 32 directory of ergens in "Users" omgeving?

Met vriendelijke groet,

Jack


Modedit: Lettertype normaal gezet, alles in vette letters komt schreeuwend over.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
IS ER EEN REDEN OM JE VRAAG ZÓ OP TE MAKEN DAT JE ALLEEN NOG MAAR hoofdletters KAN GEBRUIKEN OM EEN WOORD TE BENADRUKKEN?
 
Browse to the folder that contains MSInfo32.exe (C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\MSInfo on my computer),
right click the MSInfo folder and press Cmd Here.
At the CMD prompt, type:

msinfo32.exe /computer \\<ComputerName>
 
IS ER EEN REDEN OM JE VRAAG ZÓ OP TE MAKEN DAT JE ALLEEN NOG MAAR hoofdletters KAN GEBRUIKEN OM EEN WOORD TE BENADRUKKEN?

Ja. het font is bold en is beter leesbaar. En de hoofletters leggen de specifieke nadruk op wat ik zoek. Soms worden vragen niet goed gelezen en krijg je niet het antwoord wat je zoekt of wilt. Er zijn mensen in staat om een antwoord te geven wat gaat over een stofzuiger in plaats van een computer.
 

Dat is 'm dus niet: De schijf wordt door de BIOS opgeslokt en toegevoegd. Waardoor ik dus de info krijg van de notebook waar ie nu aan hangt... ik moet de hardware configuratie van de ACER M7300 hebben waar deze schijf vroeger origineel in heeft gezeten. Zijn daar logs van?
 
Heb je vette letters omgezet naar normale!!!

Msinfo als je die opstart haalt die altijd de informatie van de locale computer op.
Als er uberhaubt een log van gemaakt is op de oude computer heb je een kleine kans dat je die kan vinden.
Laat verkenner zoeken naar *.NFO op die schijf waar je denkt dat deze moet staan.
Kan verder geopend worden met kladblok.
Let op, er zijn ook zaken als bij downloads(vooral van usenet) die ook nfo bestanden gebruiken die niet gerelateerd zijn aan msinfo.
 
Leuk dat je wilt helpen... maar het systeem is door de jaren heen aangepast... zoals andere hardware. :confused: :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Indien je dat kapotte systeem nog hebt, kijk erin......
En waarom wil je dat zo graag weten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan