Ask invulvelden worden niet automatisch bijgewerkt bij het openen van WORD document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geroanni

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2019
Berichten
3
Er is een document (Slabloon) aangemaakt met meerdere Fill-in én Ask invulvelden (bij Ask wordt later in het document uiteraard REF gebruikt).

Echter worden bij het openen van het sjabloon wel de fill-in velden automatisch bijgewerkt, maar niet ASK (en dus de REF) velden.
Bij handmatig bewerken (Crtl-A + F9) worden de ASK-velden wél meegenomen.
Gebruikte Macro is: AutoOpen
(MS Office 365, document is als DOT bijgesloten, als DOTX was helaas niet mogelijk bij dit forum).

Wat is er mogelijk om ook de ASK velden mee te laten lopen bij het openen van het document?
 

Bijlagen

  • Meldingsformulier-5.dot
    23 KB · Weergaven: 96
Bij handmatig bewerken (Crtl-A + F9) worden de ASK-velden wél meegenomen.
Dat is ook niet meer dan logisch; ASK velden vul je alleen als je ze bijwerkt. Je zult dus in je macro een opdracht mee moeten nemen die de velden in je document bijwerkt (ActiveDocument.Fields.Update)
 
Even nog ter aanvulling: je gebruikt nu FILLIN velden; die worden wél getoond. Door in de startmacro de opdracht ActiveDocument.Fields.Update mee te geven, worden die velden óók weer getriggerd. Is er een reden dat je het ASK veld naast de FILLIN velden gebruikt? Het enige verschil is namelijk dat ASK velden in beginsel niet te zien zijn, tenzij je ze verderop in het document weer refereert. Maar datzelfde (refereren aan eerder ingevulde velden) kan ook met FILLIN velden. Dus hou het bij één type, zou ik zeggen.

Daarnaast vind ik het raar dat je de AutoOpen procedure gebruikt, want die werkt alleen als je de sjabloon opent. En dát is nou net níet de bedoeling van sjablonen: je moet juist documenten maken op basis van de sjabloon. Ergo: de juiste macro is AutoNew. En niet AutoOpen.
 
Enorm bedankt voor je uitleg, OctaFish!
Ik zou inderdaad graag alleen de FILLIN velden willen gebruiken, echter hoe koppel je die aan een referentie veld?
 
Op exact dezelfde manner; een ASK veld werkt (vanwege het principe) niet zonder Bladwijzernaam, dus daar heb je ‘m altijd nodig, maar bij FILLIN velden kun je óók een bladwijzernaam meegeven. En die gebruik je dus op dezelfde manier.
Veel mooier is nog om (je gebruikt best veel velden) een pop-up formulier te maken en de waarden ervan via DocumentVariables in het document te zetten. Die worden namelijk vastgehouden, en hebben dus bij openen gewoon weer hun oude waarde. En je kunt ze op dezelfde manier aanroepen.
 
Bedankt voor je hulp OctaFish! Met FILLIN én REF is het uiteindelijk toch gelukt.
Over DocVariable heb ik niet zo veel kunnen vinden, om het vervolgens te gebruiken/toe te passen.
Je zult zeker gelijk hebben dat dit een mooiere oplossing is, maar daar heb ik te weinig "kaas van gegeten", sorry.
Nogmaals dank!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan