1 schijf kapot in NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wallievis

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2014
Berichten
36
Ik heb een 2x HDD Synology NAS. Volgens het systeem is een van de twee schijven bijna stuk en dus dringend aan vervanging toe.
Kan ik een nieuwe HDD kopen, kapotte schijf verwijderen en dan van de overblijvende schijf gewoon alle data overzetten op de nieuwe, zodat ik terug 2 identieke kopies heb ?

Greetzzzzzzzz

Wallievis
 
Hoe is de NAS ingericht?
Als JBOD of RAID?
In geval van RAID, welk type?
Afhankelijk van het type RAID zal dat automatisch worden gedaan maar moet je wel een disk met dezelfde grootte plaatsen als de disk die nog wel goed is.

Bij JBOD (Just a Bunch Of Disks)of Spanned volumes kan je inderdaad zelf een copy maken en maakt tevens de grootte van de disk niet uit.
Als ze als 2 normale losse disks worden gebruikt uiteraard ook.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen bedankt voor de info. Ik heb zitten nakijken en mijn NASje DS211J heeft al heel wat jaartjes op de teller staan. Wat processorsnelheid en geheugen betreft : een slak op krukken zal waarschijnlijk sneller zijn :)
Nu een harde schijf die stilaan de geest aan het geven is, wat gaat het binnen enkele weken zijn ?
Ik ga dus voor een compleet nieuw systeem gaan, dan kan ik de data overzetten en nog meer dan voldoende opslagruimte overhouden.
 
Een nieuwe zal inderdaad beter presteren, afhankelijk van de te kiezen uitvoering / hardware.
Ik wens je succes met je keuze.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan