Printselectie selecteren meerdere combo boxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sb17

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2015
Berichten
83
Beste helpers,

Bijgevoegd een voorbeeld bestand waarmee ik een range wil selecteren ( voor de kolom range heb ik al 2 comboboxen gemaakt, maar de foutmelding als die elkaar overlappen werkt nog niet) en ook voor de rij range zou ik dit zo willen doen, en vervolgens een afdrukvoorbeeld zien en vervolgens kunnen printen, wie kan mij helpen?

Siebe
 

Bijlagen

  • Print bereik.xlsm
    26,5 KB · Weergaven: 41
Ipv iemand een Ezel!! te noemen kan je er ook voor zorgen dat een verkeerde invoer niet mogelijk is. Gebruik geen dubbele kolomkoppen als je bepaalde zaken wilt uitsluiten in een combobox. Wat je precies wil zien is ook niet erg duidelijk omschreven. Als het alleen gaat om alles van januari en februari of alles van bv maart t/m mei dan kan de code nog een stuk eenvoudiger.
 

Bijlagen

  • Print bereik.xlsm
    29,7 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Beste V en A,

Dit is al dicht in de buurt van wat ik bedoel, dank je. Mijn omschrijving is wellicht wat onduidelijk, zal onkunde zijn.(Bestand is alleen voor eigen gebruik dus de ezel is in de buurt :)).

Eigenlijk zou ik de verborgen kolommen niet willen zien in de combobox en deze hoeven niet geprint

Daarnaast zou ik graag met nog 2 comboboxen ook op deze manier de rijen selecteren

Siebe
 
De verborgen kolommen worden toch niet geprint? Voor de rijen kan je op een vergelijkbare manier comboboxen vullen en rijen verbergen.
 
Als ik vooraf bepaalde kolommen heb verborgen(bv de commentaar kolommen), worden ze wel geprint, en na het printen zijn ze ook weer zichtbaar, dat zou beide niet moeten, en indien mogelijk zouden de vooraf verborgen kolommen niet zichtbaar moeten zijn in de combo box.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij een bijna onmogelijke opgave als je zelf geen kennis van VBA hebt. Waarom ga je van deze rare opzet uit? Het is een getransponeerde tabel. Waar komt jouw brondata vandaan? Maak er een gestructureerde tabel van en gebruik vervolgens een draaitabel met wat filters.
 
Laatst bewerkt:
Omdat het orginele bestand groter en met name niet aansluitend is, is daar moeilijk een gestructureerde tabel van te maken. Maar als ik met de rijen hetzelfde probeer te doen als jij met de kolommen kom ik er niet helemaal uit, kun je hier nog eens naar kijken? bestand bijgevoegd
Dan laten we de vooraf verborgen kolommen /rijen voor wat ze zijn, daar is wel mee te werken.
 

Bijlagen

  • Print bereik2.xlsm
    30,8 KB · Weergaven: 41
Die komt oa uit achterliggende maandtabbladen, en een gedeelte wordt berekend
 
Data komt over het algemeen uit een ERP-systeem. Hoe worden de achterliggende maandtabbladen gevuld? Denk vanuit de bron en niet vanuit de opmaak.
Het verbergen van de rijen werkt volgens hetzelfde principe als het verbergen van de kolommen dus dat moet je zelf ook wel kunnen bedenken/berekenen. Veel helpers hier kunnen er wel een stukje code voor maken maar naar mijn idee moet je het 'probleem' anders aanvliegen.;)
 
Ben al een tijdje aan het stoeien met de code voor het verbergen van de rijen icm verbergen van de kolommen, maar kom er niet helemaal uit. Wie o wie kan mij verder helpen?
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  With Sheets("Blad1")
    Range("d10").Resize(.UsedRange.Rows.Count, .UsedRange.Columns.Count).Hidden = True
    '.Columns(4).Resize(, .UsedRange.Columns.Count).Hidden = True
    '.Rows(10).Resize(, .UsedRange.Rows.Count).Hidden = True
    .Columns(VanafKolomComboBox1.ListIndex + 4).Resize(, VanafKolomComboBox1.ListIndex + TmKolomCombobox2.ListIndex + 1).Hidden = False
    .Rows(VanafRijComboBox1.ListIndex + 10).Resize(, VanafRijComboBox1.ListIndex + TmRijComboBox2.ListIndex + 1).Hidden = False
    Unload Me
    .PrintPreview
    '.Columns(4).Resize(, .UsedRange.Columns.Count).Hidden = False
    '.Rows(10).Resize(, .UsedRange.Rows.Count).Hidden = False
    Range(10, 4).Resize(UsedRange.Rows.Count, .UsedRange.Columns.Count).Hidden = False
  End With
End Sub
 
Waarom reageer je niet op het zinnige commentaar van VenA ?

Waarom zet je voor een Range geen punt ?

Waarom denk je dat een VBA code in een Userform codemodule wordt uitgevoerd als het Userform al uit het geheugen is gehaald ?
 
Mijn gegevens komen niet uit een ERP systeem de achterliggende maandtabbladen worden met de hand ingevuld. Het blad 1 voorbeeld is een versimpelde versie van het originele blad, welk ik gebruik voor het bekijken/beoordelen van resultaten, en om die te delen zou het handig zijn om daar via genoemde methode een selectie uit te printen.

Waarom zet je voor een Range geen punt ?
Welke bedoel je precies?

Waarom denk je dat een VBA code in een Userform codemodule wordt uitgevoerd als het Userform al uit het geheugen is gehaald ?
De code van VenA mbt kolommen werkte , en ook daar staat de unload me code halverwege( als je dat bedoelt) en ik heb geprobeerd om hetzelfde met de rijen te doen, door eerst na de kolom-code een vergelijkbare rij-code te schrijven en daarna geprobeerd het in één regel te plaatsen, maar beide krijg ik niet werkend.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom laat je niet een gedeelte van het bestand zien? Mij lijkt het allemaal onnodig ingewikkeld. 1 datatabel een draaitabel met een paar rapportfilters/slicers en je bent klaar.

Voor het verbergen van de rijen en kolommen
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  With Sheets("Blad1")
    .Columns(4).Resize(, .UsedRange.Columns.Count + 4).Hidden = True
    .Rows("10:40").Hidden = True
    .Columns(VanafKolomComboBox1.ListIndex + 4).Resize(, VanafKolomComboBox1.ListIndex + TmKolomCombobox2.ListIndex + 1).Hidden = False
    .Rows(VanafRijComboBox1.ListIndex + 10).Resize(VanafRijComboBox1.ListIndex + TmRijComboBox2.ListIndex + 1).Hidden = False
    Unload Me
    .PrintPreview
    .Columns(4).Resize(, .UsedRange.Columns.Count + 4).Hidden = False
    .Rows("10:40").Hidden = False
  End With
End Sub

@snb, De code uit een Userform loopt gewoon door tot een End/Exit Sub.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan