Nieuwe Windows opzetten stopt het installeren .....

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Berichten
969
Ik ben bezig een nieuwe Windows aan het opzetten maar tijdens het installeren stop ie en krijg deze melding....:shocked:
http://prntscr.com/mcsshg

Wat kan ik hieraan doen ???

Wat ik ook doe ik kan niks meer de pc start steeds op met:
http://prntscr.com/mcsv57

Toch maar een nieuwe schijf kopen ?
 
Laatst bewerkt:
Welk installatie-medium gebruik je, dvd of usbstick..?
In geval dvd, nieuwe branden, in geval usbstick, dan de ISO opnieuw downloaden.
Dat kun je m.b.v. deze tool.
Daarna kun je de ISO m.b.v. Rufus of de Dvd Download Tool op de usbstick zetten.
 
Waarvandaan installeer je Windows? een DVD of een USB-stick?
Het lijkt erop dat die media defect is, en dat je Windows opnieuw moet installeren via de Media Creation Tool.
 
Hoi Mannen ...Dank voor julie reacties :thumb:

Ik heb het met een stick en een dvd gedaan...Zou niet weten wat
of hoe anders ?

Het begon met het niet kunnen installen van Office...:(

Daarna kun je de ISO m.b.v. Rufus of de Dvd Download Tool op de usbstick zetten."
"Heb ik ook geprobeerd...

"Het lijkt erop dat die media defect is, en dat je Windows opnieuw moet installeren via de Media Creation Tool"

Ik kom niet verder in het systeem...dit blijft er opstaan...
http://prntscr.com/mcsv57
 
Laatst bewerkt:
Dat scherm houdt in dat de pc van de HDD opstart en niet van de dvd of de usbstick.
Je moet opstarten van het installatie-medium, anders gaat het nooit lukken.

Die moet je uiteraard wel aanwijzen als opstart-medium, dat kan in het opstart-menu ( meestal F12 maar kan ook een andere F-toets zijn ) of in je BIOS ( F2 of Delete-toets direct na aanzetten ).
In de BIOS ga je naar het tabblad BOOT => sub BootOrder . Daar kun je het dvd-station of usbstick als 1e opstart-station instellen.
Daarna F10 ( Save & exit ) drukken en de pc zal opnieuw opstarten.
Als je het goed gedaan hebt zal de pc starten van dvd of usbstick en de setup-bestanden gaan laden.

Gebeurt dat niet , dan heb je dus iets fout gedaan..
 
Hoi Scrapheap, ...
het zou best kunnen wat je daar zegt...ik heb er gisteren aan zitten rommelen...maar was even kwijt hoe dat ook weer ging .
Ik heb er nu weer een usb stick inzitten ...blijft nog een vraag teken hoe dat gaat lopen...;)
 
Pc aanzetten en direct een paar keer op de F12 of F10-toets trommelen ( dat moet je proefondervindelijk vaststellen welke toets voor jou werkt ).
Je moet dan een opstart-menu zien waarin je kunt kiezen uit
USB
DVD
HDD
Met de pijltjes-toetsen kies je dan USB of DVD en drukt op [enter].
Dan moet er een setup-scherm van Windows verschijnen....
 
Wat zal je me een zeur vinden...maar sorry ik kan er ook niks aan doen...
Ik ben nu weer met een dvd bezig ...maar ik ben me muis kwijt op het scherm...en probleem wat meer voorkomt...dus zit ik weer vast....
 
Ik heb nu weer F12 ingedrukt en krijg dit scherm.
http://prntscr.com/mcv30t
Maar ik kan er niks mee volgens mij.
Ik weet wat je bedoelt ...ik heb dit vroeger zo vaak gedaan..maar ik heb schijnbaar een blinde vlek in mijn gedachten u...:eek:
 
De P1: Atapi zal de DVD speler zijn.
De Compact Flash is dan de USB stick.
Je kan de pijltjestoetsen gebruik om er 1 te selecteren.
Daarna druk je op de Enter toets.
 
De vraag is nu meer, waarom wil je Windows opnieuw installeren?
Omdat je regelmatig foutmeldingen kreeg?
De stopfout die je nu krijgt houdt in dat de data anders aankomt als die van de bron afkomt, dat kan dus inhouden slechte bron, maar ook crappy harddisk, geheugen of zelfs een hdd controller.
 
Mogge maestro12,

Dank voor je info..
Nou het probleem begon dat uk geen Office.. meer kon installen.
Ik wilde daarom maar gelijk de Windows verversen ....zoals je heb kunnen lezen ging dat dus niet ondanks alle hulp en adviezen .
Gisteravond heb ik er maar eens een ander schijf ingelegd enne....zoals het nu gaat ziet het er weer hoopvol uit ...

Dus inderdaad het lijkt op een crappy harddisk...
 
Dvd is dus blijkbaar beschadigd, de HDD was in een eerder stadium al gecontroleerd met Crystal Discinfo en TS heeft ook een schijfcontrole uitgevoerd.
Het is naar mijn bescheiden mening nu zaak dat TS een goed installatie-medium gebruikt, hoe hij een Win7 ISO kan downloaden en op een usbstick ( van min. 4 Gb ) kan zetten heb ik reeds eerder vermeld.
Als het installatie-medium in orde is moet er haast wel sprake zijn van een hardware-probleem als deze I/O fouten zich voor blijven doen.

Ik zou beginnen met de voeding en data-aansluiting op de HDD eens te re-seaten ( loshalen en opnieuw aansluiten ), wellicht dat dat helpt ? Niet geschoten.....

edit:
Oeps, berichten hebben elkaar gekruist...
Ben benieuwd te horen of de setup nu wel door loopt met deze andere HDD...
 
Laatst bewerkt:
Hoi Beste, Scrapheap, edmoor, maestro12, PHP4U...en wie ik vergeten zou zijn..

Heel hartelijk dank voor jullie inzet en meedenken.
Het spul draait weer als een tierelier.

Zo dat was even een weekendje aanpoten he, Ik moest echt wel tot het gaatje gaan.
Gisteren nog op marktplaats een HD gekocht ...ik wist het echt niet meer.

Maar vandaag zag ik het licht....durf het bijna niet te zeggen.....:eek:
ik heb al mijn instal dvd's en usb's die ik gebruik voor herinstallatie opnieuw gebrand op nieuwe cd/dvd's, usb's

Het ging wel even met horten en stoten maar...het staat er weer op.

ik had deze pas nog gebruikt en geen problemen gevonden..dus daar denk je dan ook niet aan.
Het boot menu hoefde ik niet eens opnieuw te zetten ...het ging weer vanzelf.
Heb wel de tip van de kabels eraf en erop gedaan kan dus ook geholpen hebben.

Alles bij elkaar het is weer gebeurd mede dankzij jullie ...nogmaals hartelijk dank :thumb::thumb::thumb:
 
:thumb:, ik wens je er weer veel en langdurig plezier mee :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan