oude laptop traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

blind

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Berichten
67
Is het normaal dat een oudere laptop met windows 10 erop maar dat alleen wordt gebruikt om te mailen en in word iets te schrijven waanzinnig traag is geworden? Met windows 7 begon het al..

Ik heb cccleaner, toolwiz, bleachbit gedaan maar blijft langzaam. In opstarten (alleen essentiele opstartdingen erop), gebruik, internet...

Het is een Acer Aspire 7740G. Ik weet niet precies uit welk jaar maar het zou 2009 kunnen zijn.

IntelCore i5 CPU
RAM: 4 Gb
64bits

Is het tijd voor een nieuwe?
 
HDD zal onderhand wel aan het einde van z'n leven zijn.
Zou er voor € 80 ( of minder ) een 500 Gb SSD inhangen en daar Windows opnieuw op installeren..
Je weet niet wat je overkomt...laptop is gereïncarneerd en sneller als toen'ie nieuw was.
 
Laatst bewerkt:
Wat je tot nu toe gedaan is het gebruik van cleaners, die veranderen weinig of niets aan de snelheid.
Heb je je harde schijf al eens nagekeken?
Rechter muisklik op de schijf-> Eigenschappen -> Extra -> Controleren

Malware kan je computer ook vertragen.
Heb je ook al eens een scan gedaan naar malware?
Anders kun je deze eens proberen.
Download AdwCleaner by Xplode naar je bureaublad !

Sluit alle openstaande vensters
Rechtsklik op AdwCleaner.exe en selecteer: "Als Administrator uitvoeren..."
Klik vervolgens op "Scan".
!!! Zodra de scan beëindigd is veranderd de knop "Scan" in een knop "Opruimen". !!!
Zodra de knop "Opruimen" actief wordt, klik je er op.
Je krijgt een informatievenster dat alle programma's zullen worden afgesloten. Sla dus je werk op en klik dan op OK.
Nu zie je een waarschuwing dat de PC zal herstart worden. Klik op OK.

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent er een bestand dat je terug vindt als C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C1].txt.
Post het logje hier.
 
Bedankt! Goeie tips. Ik ga ze uitproberen. Eerst het malware verhaal en dan zonodig een andere hdd.
 
Ok, hou mij op de hoogte, ik heb er nog een paar om malware te bestrijden.
 
Bedankt! Goeie tips. Ik ga ze uitproberen. Eerst het malware verhaal en dan zonodig een andere hdd.

Mijn vorige reactie aangepast, het gaat om een SSD, geen normale HDD.
Soms gaan mijn gedachten sneller dan mijn vingers typen...SSD was er tussenuit gevallen, excuus daarvoor.
 
Mijn dame heeft ook zo'n laptop waar ze geen afscheid van wil nemen, maar met een SSD ca 6 jaar geleden werd ze wel erg blij van.... dat geval gaat nog jaren mee, haar eisen zijn laag, beetje mailen surfen, FB en foto's bekijken en zo.
Dus die SSD is nu al lang zijn geld waard geweest...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan