USB3 stick werkt niet in USB3 poort, wel in 2 poort. USB2 stick werkt wel in 3 poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

veryferry

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Berichten
76
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb een DataTravaler 3.0 USB stick.
Wanneer ik deze in mijn 3.0 poort wil stoppen, dan werkt dit sinds een tijdje opeens niet meer.
Als ik vervolgende de stick in een 2.0 poort stop, dan herkent Windows 10 deze wel gewoon.

Maar het rare is dat wanneer ik een USB 2.0 stick in mijn 3.0 poort stop, deze dan wel weer wordt herkend.

Iemand enig idee?
Alvast bedankt!
 
USB 3.0 gebruikt een veel efficiënter protocol dan USB 2.0.
Het lijkt er dus op dat van de USB 3 poort het één of ander niet juist werkt, immers de USB 3 stick in een 2 poort werkt, dat kan omdat de stick dan terug valt naar USB 2. De USB 2 stick in de 3 poort werkt ook omdat de poort dan terug valt naar 2.
Eerste controle wordt dus het apparaatbeheer of daar vraag-/uitroeptekens staan.
 
Dank je. Maar ik zie geen uitroep- of vraagtekens in Device Manager :/
 
Verwijder de alle USB drivers in apparaat beheer, start de pc opnieuw en ze worden automatisch opnieuw herkend.
 
Als dat allemaal klopt dan zou je de stick in een andere pc met USB 3 moeten proberen.
Mocht dat allemaal niet werken, neem contact op met Kingston als je nog garantie hebt (ook terug te vinden op hun site)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan