veranderingen aan uw……toestaan bla bla

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob007

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2002
Berichten
216
Hallo allemaal,

Ben er weer in getrapt!
ZO IRITANT!!!
Ik heb weer eens toestemming gegeven om dingetjes op mijn PC aan te passen of te veranderen.
Weet niet wanneer ik dat gedaan heb maar weet wel het listige truckje waarbij de zooi weer verandert word.
(Zo’n pop-up van een of ander programma dat dan vraagt wilt u de veranderingen aan uw……toestaan bla bla bla -
zonder dat je dat eigenlijk wilde natuurlijk!)
Kijken jullie eens mee jongens mijn icoontjes zijn nu verandert naar zie foto.
Kan ik dat nog weer goed krijgen of zijn ze nu onbruikbaar geworden?
https://www.mupload.nl/img/8vew0g.png
Die zwarte Icoontjes zijn het geworden nu.
Het nare is dat nu ook mijn nieuwste Cura niet meer automatisch opstart als je op het Icoontje klikt.
Erger nog ik heb geen opstart Icoontje aangemaakt, dus hoe start ik nu die nieuwe Cura op?
(software blijft een mank!)

VrGr Rob.
 
Erger nog ik heb geen opstart Icoontje aangemaakt, dus hoe start ik nu die nieuwe Cura op?
Een snelkoppeling naar een programma op het bureaublad zetten:
Open de Verkenner en blader naar C: > Program Files.
Open de map Cura en rechtsklik op het uitvoerend (.exe) bestand.
Kies dan Kopiëren naar > Bureaublad (snelkoppeling maken.

Met die zwarte icoontjes bedoel je de .stl bestanden, neem ik aan.
Aan welk programma horen die gekoppeld te zijn?
Zo kun je een bestandstype koppelen aan het juiste programma:
Klik op Start > Instellingen > Apps.
In het rechter paneel klik je op Standaard-apps per bestandstype kiezen.
Wacht even totdat de lijst met de bestandstypes geladen is.
Scrol dan omlaag naar het bestandstype .stl
Bij mij is dat bestandstype gekoppeld aan Print 3D. Kijk wat er bij jou achter .stl staat. Staat daar het verkeerde programma, klik er dan op en kijk of in de keuzelijst wel het juiste programma staat.

Met een afbeelding erbij:

5c505a8d483cc-bestandstype_stl_koppelen.png
 
Verplaatst van overige software naar windows 10.
 
Volgens mij heb je dan antwoord gegeven op de vraag: dit programma instellen als standaard om te openen. Dan passen zich de pictogrammen aan naar dit programma. Dat is bij andere software ook zo. Dus volgende keer nee zeggen. Standaard/default niet wijzigen. Inderdaad koppel weer aan het oude programma zoals ingesteld was, zoals Porrelaar schrijft.
 
Hallo allemaal,

Lieve mensen dankjewel voor de antwoorden!
Ik had nog nooit een Herstelpunt gemaakt, JAHAA HEEL VROEGER.
Met die andere Windows maar hier nog niet mee,
Ik ben daar nu mee bezig geweest want dat is toch wel belangrijk nu achter af gezien.

Snelkoppeling
Ik zal je eerlijk vertellen ik klik vrijwel nooit op dat Windows embleem linksonder.
Dus ja ook daar moet ik wat aan doen natuurlijk.
Ook bedankt voor uitleg snelkoppeling maken!

Ik ben nu zo ver dat ik die andere snelkoppelingen open met een ander programma –
En dan kan ik wel openen in Cura en krijg ik ook gelukkig het werkstuk zoals het moet zijn.
Ik was geschrokken en dacht nu zijn al mijn werkstukjes niet meer bruikbaar,
Je begrijpt wel schrok me rot en had al de nijging om stil in een hoekje te gaan zitten huilen (grapje!)
Nee maar zou niet vrolijk van geworden zijn!

Dankjewel mensen, :thumb:

kijken jullie ook mee? nog een klijn dingetje:
https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/944826-Skype-foutje?p=6164694#post6164694

Vriendelijke groeten uit omg. Rotterdam!
Rob.
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat je het kon oplossen.:thumb: Soms kun je dat niet, dan zijn alleen herstelpunten of een volledige systeemkopie, kopie/back-up van de schijf met besturingssysteem op een externe HDD een redding. Geen zoeken en kost relatief weinig tijd om het hele station te herstellen. Maak dus altijd meerdere systeemkopieën op verschillende externe HDD's en zorg voor bijbehorende bootmedia (recovery disk-stick)! Geef schijven een naam want in een herstelomgeving (bootmedia/hersteldisk) krijgen ze soms andere letters toegewezen.
O.a. Aomei en EaseUS Todo Backup zijn eenvoudige back-upprogramma's.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Senso,

Ja ik moet hier absoluut mee aan de slag,
ik haal toch ook even mijn neefje er bij die is VEEL BETER dan ik hier in!
Ik merk trouwens ook dat mij schijf wat vol raakt dan word ie toch wat trager dus ook daarvoor moet ik er mee aan de slag.
Nogmaals dank voor de uitleg en de raad!

Groetjes uit omg. Rotterdam!
Rob.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan