Windows update Foutcode: (0x80073712)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ardewan

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Berichten
67
Hallo,

Het lukt mij sinds kort niet meer om updates te installeren.
Ik krijg steeds deze foutmelding:
Sommige updatebestanden ontbreken of vertonen problemen. We proberen de update later opnieuw te downloaden.
Foutcode: (0x80073712). Het gaat specifiek over de volgende 2 updates: KB4480966 en KB2267602.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd na raadpleging van Google:
- Windows update troubleshooter (Die geeft mogelijke fout in de windows update database aan)
- sfc /scannow (Niks gevonden)
- dism.exe /Online /Cleanup-Image /ScanHealth (Geen fouten)
- dism.exe /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth ( Geeft aan dat de source files niet gevonden kunnen worden)
- dism.exe /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth <Met windows usb voor de source files (Geeft ook aan dat de source files niet gevonden kunnen worden)
- De update KB4480966 handmatig via Windows catalogus gedownload en geïnstalleerd. ( De fout blijft nog steeds in Windows update)

Is er nog iets wat ik kan proberen? Of is een Windows herstel de enige optie?
 
Dit heb ik zojuist gedaan. Helaas blijft de foutmelding.
Wat ik ook net heb opgemerkt is dat bij geschiedenis van updates, de KB2267602 wel steeds voltooid wordt. Er staat een hele lijst
van KB2267602 voltooid met een andere definitie bij elke.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Problemen bij meerdere gebruikers. Adviseer om de updates voorlopig uit te zetten totdat MS het probleem heeft opgelost.
(run-services.msc-enter "Windows Update" dubbelklik-uitschakelen).
Of dat bij jouw versie lukt weet ik niet. Ik heb nog steeds Win 7.1 Pro en ben er heel gelukkig mee.
Succes.
 
Het is gelukt om windows update uit te schakelen, en dan wacht ik nog eventjes. Hopelijk wordt de probleem dan verholpen, zo niet
dan denk ik dat een herstel toch wel moet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, er komt waarschijnlijk een fix of patch voor als zoveel gebruikers er last van hebben. Hou het in de gaten.
Succes dan maar.
 
Heb het probleem inmiddels zelf verholpen.
Voor de mensen met hetzelfde probleem of een soortgelijke:
- Controleer welke Windows versie je hebt. (Instellingen>Systeem>Info)
Mocht je net als ik versie 1803 hebben dan kan je hem upgraden naar de nieuwste versie.
- Ga naar https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
en klik op "Update now"
Jouw Windows update dan naar versie 1809. Je bestanden en persoonlijke instellingen blijven gewoon staan.
Daarmee is het probleem opgelost!

Bron:
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/windows-update-error-0x80073712/784a1bb3-43a6-4a21-9a23-0878346e11af
 
Bedankt voor je bijdrage en gevonden oplossing!

Je versie stond helaas niet bij de info.
Zo zie je maar hoe je soms tot de oplossing komt. :thumb:

Succes verder en ik zal je topic de status "opgelost" geven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan