Rapport openen vanuit een rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Benter

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Berichten
154
In een access toepassing houd ik de afstamming bij van mijn duiven. Van iedere duif draai ik een stamboom uit. Deze stamboom laat de ouders / grootouders / overgrootouders en de betovergrootouders zien. Ik zou graag vanuit dit rapport (rapport1), wanneer ik klik op het veld TblDuiven1_8.VaderID, een nieuw rapport (rapport1) willen openen waarbij KindID de waarde krijgt van het veld TblDuiven1_8.VaderID, zodat ik ook de afstamming van de betovergrootvader kan zien. Heb even een plaatje bijgevoegd van het rapport in opmaak. Wie kan mij hiermee helpen met een macro of vba code. Dank alvast.

Knipsel.PNG
 
Ik denk dat je niet moet werken vanuit een rapport maar vanuit een formulier. Je kan dan een knop maken die een nieuw ("zelfde") formulier opent maar dan met de gegevens van de vogel die gedefineerd staat in bv veld vader.

onder de knop komt dan iets als: DoCmd.Openform "frmVogelGegevens", acPreview, , "[vader] = " & me.vaderid

vervolgens zou je op je formulier een knop kunnen maken met print rapport.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit eigenlijk nog steeds te wachten op een voorbeeld van de db, want dit ga ik uiteraard niet zelf nabouwen. Maar als ik je vraag goed begrijp:
Ik zou graag vanuit dit rapport (rapport1), wanneer ik klik op het veld TblDuiven1_8.VaderID, een nieuw rapport (rapport1) willen openen waarbij KindID de waarde krijgt van het veld TblDuiven1_8.VaderID
dan wil je dus hetzelfde rapport gebruiken voor een andere dataset (gebaseerd op TblDuiven1_8.VaderID). Als dat zo is, dan is het antwoord van jwaque niet te gebruiken, want in Access kun je een rapport maar één keer openen. Geen twee keer. JE zult dus ofwel een kopie van het rapport moeten gebruiken (dat is dan niet zo moeilijk denk ik) ofwel moet je het met VBA oplossen, want het is wél mogelijk om een nieuw object aan te maken van een rapport, en dat te openen. Maar dat gaat zeker niet met een macro, en zul je dus moeten programmeren.
Waarbij je dan ook het voordeel/nadeel hebt dat dezelfde constructie in de kopie dan ook weer werkt, en dat je dus gewoon door kunt blijven klikken. Ik wil daar best naar kijken, maar dus niet zonder voorbeeldje :).
 
Ik ben met jullie oplossingen aan de gang gegaan. Heb gekozen voor de oplossing waarbij een tweede rapport, een kopie van het eerste rapport, wordt geopend vanuit de gebeurtenis bij klikken. Dank jullie voor jullie hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan