grote hoeveelheden data kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

007jamesbond

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
426
ik heb een externe hardeschijf van 2 TB en een usbstick ook van 2TB gekocht bij wish. op de hardeschijf heb ik al mijn digitale foto's [200 GB] staan en films. nu wil ik een reservekopie op mijn usbstick zetten omdat een hardeschijf aan slijtage onderheven en chrassen is en een flash-geheugen niet. ik heb al mijn foto's in mappen staan en ik kopieer per dag misschien wel 10 mappen naar de usb, maar het kopiëren dat gaat niet goed. inmiddels had ik al wat fotomappen gekopieerd naar usbstick, maar als ik de map wil openen krijg ik de foutmelding:

locatie is niet bereikbaar
e:/foto is niet toegankelijk
bestand of map is beschadigd of onleesbaar

op de hardeschijf kan ik deze map wel openen.
 
Gekocht bij Wish? Dan is het gegarandeerd geen 2TB. Dan is het gegarandeerd nog geen 2Gb.

Tip: zoek even op Google met "wish 2tb flash"
 
Volgende keer dus de Hollandse nuchterheid en uw gezond verstand hun werk laten doen, dan stoot u zich niet nogmaals aan dezelfde steen....:rolleyes:
 
Ach, een back-up maken op een USB stick.....
Die "slijt"dus niet...
Ik krijg er wekelijks een aantal toegestuurd voor data recovery.
Heeft iemand tegenaan gelopen, is gevallen of het flash geheugen is defect.
Dus veilig, vergeet het maar.

Maak een back-up in de cloud, via Google Fotos, lijkt mij een stuk betrouwbaarder.
 
Kingston heeft al jaren USB-sticks met 1 / 2TB. Ontzettend duur. Deze zullen wel goed zijn. Verder ken ik geen USB-sticks van dat soort formaten. Wel 16, 32, 64, 128, 256. Goede erkende merken hangt een prijskaartje aan. Het beste had je gewoon een extra portable HDD gekocht van WD (My passport) of andere erkende merken en die zijn echt niet zo duur.
 
ja het klonk al te mooi voor woorden, maar als ik mijn stick in mijn usb doe dan zie ik in de verkanner toch echt 1,90 TB staan. ik heb nog meer dingen gekocht bij wish en die zijn wel goed.
 

Bijlagen

  • 2019-01-31.png
    2019-01-31.png
    509,9 KB · Weergaven: 66
Waarom plaats je nou net een afbeelding waarbij de afbeelding 2TB maar de geselecteerde maat 4 GB is. Als ik vervolgens het http-adres https://www.wish.com/search/usb 2tb/ invul dan moet akkoord gaan met cookies en aanmelden om door producten te bladeren met Facebook en Google. Dat zijn twee van de grootste privacy-schenders!

Het geen toegang verlenen tot de site zijn zeer smerige praktijken en moesten strafbaar zijn. Wish is ook geen bedrijf maar een doorgeefluik meer een rommelmarkt waar criminelen vrije toegang hebben. Lees dit maar. Als jij rommel hebt kun je die daar ook verkopen.

Kijk eens onder schijfbeheer en plaats daar een een screenshot van. En stuur die rommel terug en doe bij politie aangifte en ook bij de fraudehelpdesk.

ik heb nog meer dingen gekocht bij wish en die zijn wel goed.

Onzin, keihard aanpakken die Wish. Zoals jij zijn er duizenden gedupeerden!

Maar goed. Wish was al bekend bij de politie.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

"dan zie ik in de verkanner toch echt 1,90 TB "

Ze passen de firmware van de u.s.b. stick aan , zodat de gewenste capaciteit wordt weergegeven ...

Indien je geluk hebt , is het een 4 of 8 GB exemplaar ... meestal afgekeurd bij constructie wegens onstabiel ...

Een echte weggever , dat dit alles niet klopt , is ... u.s.b. 2.0 ... echte gebruiken u.s.b. 3.0. (testen op read/write snelheid)

H2TESTW is een ideaal programma om de integriteit te controleren.

Origineel Duits , maar kan worden omgeschakeld naar Engels...

https://www.raymond.cc/blog/test-an...b-flash-drives-bought-from-ebay-with-h2testw/

Wish doet niet moeilijk bij klachten om uw geld terug te geven ...

Zo goed als zeker zijn ze op de hoogte van deze praktijken ... , maar indien je geen klacht neer legt ...


Peter
 
Laatst bewerkt:
Koop gewoon een extra externe HDD. Wil je toch een snelle portable opslag, kijk dan ook eens naar Sandisk Extreme 500/510. Zit wel een prijskaartje aan. Zijn SSD's en snel read and write 400-400.
In het algemeen zijn die grotere USB-sticks USB 3.0 ongeschikt voor een groot aantal GB's. Gaat gewoon veel te langzaam.
 
Laatst bewerkt:
"dan zie ik in de verkanner toch echt 1,90 TB "
heb je daar een screenshot van?

je andere plaatje betreft een 4 GB. maar je kan de maat aanpassen bij het kopen. Op de stick staat wel 2 TB. maar dat is gephotoshopt, dat zie je zo.

Wat ik doe is het volgende:
- Heb een NAS met back-ups die belangrijk zijn (die zijn niet meer zo duur)
- heb Stack waar back-ups staan die belangrijk zijn, maar daar zet ik geen wachtwoorden op ;) (dat is bij TransIP: STACK is online opslag voor het gemakkelijk bewaren, synchroniseren en delen van al je bestanden)
- heb nog een externe HD maar die gebruik ik momenteel niet ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan