PDF groter afdukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.638
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ik download een pdf van de ING (mutaties) en dan druk ik deze af met Adobe op 110%. Altijd goed gegaan maar nu hebben ze een in plaats van een afkorting ic, dv, vz de volledige naam in een kolom gezet. Sindsdien is het mis en past het niet meer binnen de pagina. Toen naar Foxit en daar lukte het wel. Nu hebben de sufferds van de ING weer iets gewijzigd en lukt weer niet. Nu kun je zien dat de voorste marge niet meer opschuift met de vergroting. Weet iemand software dat ik de marges binnen een pdf groter kan maken.
 
Beste Dorado, ik heb Foxit en die suggestie had ik reeds meermalen uitgevoerd. Maar goed, nogmaals gepobeerd. Echter wat ik ook doe het lukt niet omdat blijkbaar de linkermarge in de pdf vastgebakken zit. Alles schuift wel naar rechts op maar niet naar links en je heb beide keihard nodig om te vergroten naar zeg maar 10%. De ING heeft lopen klooien want eerst lukte het op een normale manier wel (scaling).

Weet niet of jij ING hebt, dan draai je uit 01-01 t/m 30-01 (maandelijkse mutaties) en probeer dan eens de maximale vergroting te bereiken bij het afdrukken. Laat me dan de instellingen weten.
 
Heel veel pdf's kun je in Word openen en dan doe je toch een zoek en vervangen zodat de afkorting ic, dv, vz en zo weer terug krijgt.
Verder kun je bijna alles op schaal aanpassen als je dat zou willen en weer opslaan in pdf waarbij je dan weer met Foxit de 110% setting weer kunt gebruiken? Of zelfs rechtstreeks printen vanuit Word.
Kwestie van proberen.
 
Heel veel pdf's kun je in Word openen
Ik heb Word 2007 en het lukt niet. Ook niet na alle opties uitgevoerd te hebben. Je kunt wel plakken in een leeg Word-document maar dan is van de lay-out niets over en wat twee pagina's is worden er vier. Je kunt er vrijwel niets mee of je moet een halfuur zoveel gaan wijzigen en dat is natuurlijk onmogelijk. Ook heb ik de pdf geconverteerd naar Word maar dat levert ook niets bruikbaars op. Dus vrijwel alles wat jij schrijft reeds uitgevoerd maar lukt niet. Het gaat erom dat de lay-out/tekst evenredig naar links en recht wordt vergroot met zeg maar 10%. Iemand met een ING rekening zou dat eens moeten proberen dan kun je zo zien dat het niet zal lukken.
 
Laatst bewerkt:
Misschien kun je met deze online PDF resizer je marges aanpassen.

(You can crop the PDF to a selected area or choose Auto-crop option, to try and remove all margins automatically. You can also use PDF cropper to increase visible margins, for example to add space for annotations, by choosing "Extend margins" option. )
 
Laatst bewerkt:
Wat ik doe als niks meer lukt: ik maak een plaatje met de knipsel tool van Windows en plak die in Word, maak het plaatje pagina passend en afdrukken maar....

Zorg wel dat je begint met een zo groot mogelijk knipsel plaatje, want dan houd je nog voldoende kwaliteit over om af te drukken.
 
Dat laatste pas ik vaak toe. Maar in dit geval werkt het niet goed. Het zijn twee of drie pagina's. Maar goed, zal het later nog eens proberen. Ik kan nu maximaal 107% printen. ING heeft wat gewijzigd want eerder schoof de linkermarge met de vergroting op en vulde ik even snel de datum in (viel weg), maar alles was dan mooi groter. Ik heb het ook al bij de ING Bank aangekaart maar oudere mensen hebben ze niet veel voor over en die websitebouwers weten toch alles beter. Blijkbaar is het te veel moeite om even met de klant aan tafel te gaan zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan