Handboek Access VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Kan iemand me een handboek Access VBA (2016 of ook geschikt daarvoor) aanbevelen voor niet-programmeurs? NL of UK. Minder dan 30 €
Zou min of meer moeten aansluiten op wat ik behandel:
  • Data macro's
  • embedded macro's
  • Basisprincipes: voorwaarden, lussen, variabelen, MsgBox en Inputbox
  • DoCmd
  • Foutafhandeling
  • VBA functies en zelf gemaakte functies
  • Properties, methods, events
  • Formulieren
  • Importeren + actiequeries (SQL)
  • Filteren en gekoppelde formulieren/rapporten (met bv comboboxen)
  • DAO
  • Interactie met Excel, Outlook
  • Eventueel rapporten
 
Ik heb geen idee wat betreft een boek, maar ik zou je wel een eind op weg kunnen helpen als je in de buurt woont.
Met alle dingen die je noemt kan ik wel uit de voeten
 
Wat dacht je van de hoofdstukken van Octafish op dit forum ?
 
Ik heb veel aan drie boeken van "Roger Frans" gehad:
"Acces 2010 1/3 ISBN 978.90.356.1555.6"
"Access 2010 2/3 ISBN 978.90.356.1260.0"
"Access 2010 3/3 ISBN 978.90.356.1267.9"

Groet, John.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee wat betreft een boek, maar ik zou je wel een eind op weg kunnen helpen als je in de buurt woont.
Met alle dingen die je noemt kan ik wel uit de voeten

Sorry, had niet gezien dat er een reactie was.
Bedankt voor het aanbod. Maar voor alle duidelijkheid: ik geef die opleiding voor een opleidingscentrum en heb zelf mijn inspiratie gehaald uit verschillende handboeken, en ook uit dit forum :). De cursisten krijgen een handboek op papier, maar dat mag niet veel kosten en liefst in NL.
 
Wat dacht je van de hoofdstukken van Octafish op dit forum ?

Sorry, had niet gezien dat er een reactie was.
Zoals hierboven gemeld: de cursisten krijgen een handleiding op papier. Zomaar de cursus van Octafish gaan afdrukken is natuurlijk not done.
Wat ik wel doe bij gevorderde Excel en Access opleidingen is reclame maken voor dit forum :)
 
Hoi Renee,

In deel 3 staan wel de mooiste "VBA" voorbeelden in.
Daar ging het je toch om?

Groet, John.
 
Hoi Renee,

In deel 3 staan wel de mooiste "VBA" voorbeelden in.
Daar ging het je toch om?

Groet, John.

De bedoeling is niet mooie vbn te vinden, al zou dit mooi meegenomen zijn. Ik heb al voorbeelden genoeg. Bedoeling is dat het als een soort naslagwerk kan gebruikt worden nadat ik mijn eigen voorbeelden heb gegeven. Het is een opleiding voor mensen waarvan de meesten nog nooit geprogrammeerd hebben, dus vanaf 0.
Heb me in mijn vorig bericht vergist: op de inhoudsopgave voortgaand denk ik dat deel 2 best aansluit op wat ik behandel. Deel 3 lijkt me veel meer op ADO gericht te zijn?
Hoe dan ook, ik spreek op dag 4 enkel over DAO, zonder daar diep op in te gaan. Ik beslis niet over de financiën, zo niet zou ik de 2 delen voorstellen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan