Geheugen en Asus Moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

datkomtervan

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2012
Berichten
22
Ja, heb eigenlijk nooit echt opgelet! want de computer draaide als een zonnetje , maar werd de laatste tijd wat langzamer als hij veel dingen tegelijk moest doen, stom, stom, enfin , Ik heb een computer met een Asus M4A88T-M/USB3 moederbord met 4 DIMM slots, in de eerste 2 slots zit per slot een MUSHKIN Blackline PC3-12800 (3x4GB) 12 GB, d.w.z dat ik geamelijk 24GB ter beschikking moet hebben, bij controle geeft mijn computer echter maar 8 GB aan!!, hoe kan dat!
in het manual van het moederbord staat omschreven dat bij een 64 bit O.S. het geheugen voluit ter beschikking zou moeten! nee dus , doe ik iets fout, stoms,?!? ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen!
alvast bedankt
James

Nog even de samenstelling

OS Windows10 Pro
Systeemtype x64 based system
Processor: AMD Phenom II X4 965 Processor, 3400Mhz , 4 Core , 4 logische processoren
Moederbord: ASUS M4A88T-M/USB3
Bios versie American Megatrends Inc, 0704

Geeft een fysiek geheugen aan van 8 GB totaal (terwijl er 2 "broodjes" van 12 GB in zitten)
 
Hoe je aan die 2 x 12GB komt....er waren geen sloten en controllers die dat zouden aankunnen.

Zet eens de weblink van Speccy hier neer, zie m'n sig., de opgave van je is te summier.
 
Er zijn geen "broodjes" van 12 Gb, ook nooit geweest.....
Vroegah : 512 Mb, 1 Gb, 2 Gb, daarna 4Gb, nu 8 Gb, 16 Gb....

Overigens had je met enig onderzoek in de specificaties van jouw moederbord ook de volgende opmerking kunnen lezen:
4 x DIMM, Max. 16GB, DDR3 1866(O.C.)/1333/1066 MHz ECC, Non-ECC, Un-buffered Memory
Het bord ondersteunt max. 16 Gb geheugen dus die 24 Gb die jij noemt had zo wie zo nooit kunnen kloppen...
Ga er maar van uit dat het 2 "broodjes" van 4 Gb zijn en dat het totaal van 8 Gb dus gewoon klopt...
 
Mushkin memory

Hoi Scrapheap,
Dank voor je reactie, toch vreemd dat het er wel op staat, zie onderstaande afbeelding

unnamed.jpg

Ik had ook gelezen dat er een maximum geheugen gebruikt kon worden, dus dacht ik dat er iets misschien verkeerd ingesteld stond in mijn pc en dat ik die wel naar 16 GB kon " opwaarderen"

Uit jou reactie begrijp ik dat ik tevreden zal moeten zijn met mijn huidige 8 GB?

in ieder geval bedankt
groetjes
James
 
Was een triple-channel setje waarvan je er nu 2 van in gebruikt hebt, kan altijd nog een dual-channel setje van 8GB bij hoor.
 
Wat L.P. zegt, op de afbeelding van je 1e link is ook te zien dat het gaat om een triple-channel-kit bestaande uit 3 bankjes van 4 Gb / stuk.
Gebruik je er 2 dan heb je dus 2x 4Gb = 8 Gb geheugen...
 
Geheugen

L.P. en Scrap,
heel erg bedankt voor jullie hulp
ga er toch nog maar in de vrijstaande slots , 2 "broodjes" bijzetten
nogmaals dank
Groetjes
James
 
Zet je er nog 2 van 4 Gb bij kom je totaal op 16 Gb, meer ondersteunt het moederbord niet.
Zorg er wel voor dat de nieuwe bankjes dezelfde specificaties hebben als degene die er nu inzitten, dat voorkomt problemen.
 
Jongens , allemaal bedankt, hij `draait` weer als een echte PC
Super
Nogmaals dank voor jullie hulp
James
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan