Scherm niet volledig zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiellebeest

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2010
Berichten
86
Hallo,

ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik probeer het toch.

Ik ben scheidsrechter coördinator en daarvoor moet ik via Sportlink de scheidsrechters voor een wedstrijd aanstellen.
Echter loop ik tegen het probleem aan, dat ik het scherm waar dat in moet, niet volledig zie. Ik mis de onderste balk, waar o.a. opslaan staat. Ik heb al contact gehad met de Sportlink helpdesk, maar die geven aan dat het aan mijn laptop instellingen ligt. Het vreemde is, dat op een andere laptop, met een andere resolutie wel alles zichtbaar is. Ook als ik een 2e scherm aansluit, kan ik alles zien.
Ik heb de Sportlink link al een keer opnieuw gedownload, ook JAVA heb ik tot 2 keer toe volledig verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd.

Zie plaatje in de bijlage (het zwarte gedeelte is mijn taakbalk, als ik deze verplaats, zie ik nog niet alles)

Alvast bedankt voor de hulp!

Michiel

Wedstrijd details.PNG
 
Schermen hebben een verschillende resolutie.
In de hoogte zijn de meeste 768, 900, 1024, 1050, 1080 of 2160 pixels.

Info resluties https://wikikids.nl/images/e/e3/Video_Standaard_Beeld.png

Stel dat je laptop een beeldscherm heeft van 1366x768 pixels (het wat goedkopere segment). De taakbalk van Windows onderin het scherm gaat hier vanaf, je houdt netto dan een hoogte over van circa 720 pixels. Als het invulgedeelte op het scherm 800 pixels hoog is dan valt het onderste deel weg. Het programma heeft geen scrollbalken. Oplossing: misschien het moment om over te stappen op een laptop met een Full HD (1920x1080 px) beeldscherm.

* aanvulling: De resolutie zou verkeerd kunnen staan, kijk even (als je Windows 10 hebt) bij: Instellingen > Systeem > Beeldscherm
Controleer of de resolutie op z'n hoogst staat.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie, mijn resolutie is 1366x768 pixels, staat ook zo ingesteld. Ik heb deze laptop nu ruim 2 jaar en nooit het probleem gehad.
Is er geen mogelijkheid om de resolutie van het programma aan te passen?

Een nieuwe laptop zou een oplossing zijn, maar heb jij dan een sponsor voor mij? :)
 
Is er geen mogelijkheid om de resolutie van het programma aan te passen?
Kort antwoord: nee. De software fabrikant zou wel de indeling van de invulvelden aan kunnen passen, bijvoorbeeld velden naast elkaar i.p.v. onder elkaar, maar zij gaan dit niet doen omdat 768 pixels end-of-live is.

maar heb jij dan een sponsor voor mij?
Haha, ik niet, misschien de sportbond of sportvereniging?

In het wat lagere laptop segment wordt er vooral op het beeldscherm bezuinigd. Ook wordt er vaak een wat oudere generatie processoror in gezet, een minimum werkgeheugen, geen/kleine SSD opslag en andere dingetjes waar je achteraf pas tegenaan loopt. Een laptop voor office en internet begint bij circa 550 euro dan is alles in balans, bijv. een HP 15-DA0636ND laptop met Full HD sva scherm en ruime accu.
 
Jammer dat het niet aan te passen is.

768 pixels end-of-live is.

Als ik dat 2,5 jaar geleden geweten had..... dan maar mijn werk-laptop gebruiken, alhoewel ik eigenlijk werk en privé graag gescheiden wil houden, of mijn vrouw lief aankijken en zeggen dat ze dit jaar geen nieuwe kleren meer mag kopen :eek:

misschien de sportbond of sportvereniging

HaHa. Die zijn al blij dat ze de boel elk jaar draaiend kunnen houden.
 
Als ik dat 2,5 jaar geleden geweten had.....
Als we alles van tevoeren weten zat ik nu op een hagelwit strand in de zon een hapje/drankje te doen met een megahoog banksaldo :D

mijn vrouw lief aankijken en zeggen dat ze dit jaar geen nieuwe kleren meer mag kopen
Prioriteiten, altijd lastig.

Is het programma er niet als App voor een tablet, die zijn 10 a 11 inch met een iets hogere resolutie dan full HD.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan