Nieuwste slideshow automatisch starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bjorkie

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2017
Berichten
147
Hoi allen,
ik weet niet zeker of ik dit in deze groep moet vragen, maar probeer het toch.
Ik heb een pc met scherm waar ik automatisch een slideshow op wil presenteren. (deze draait in loop)
de slideshow staat in een vastbepaalde folder.
nu wil ik dat de slideshow stopt als er een nieuwere slideshow in de folder komt, en de nieuwste slideshow start.
slideshows hebben allen steeds andere naam, dus moet op laatst gewijzigde tijd gekeken worden.
voorlopig heb ik dit al. maar dit werkt enkel indien PowerPoint nog niet werkende is.
cmd script:
Code:
@echo off
setlocal
pushd "\\training8\Welcome screen"
set "file="
for /f "eol=: delims=" %%F in ('dir /b /a-d /od 2019*.ppsx') do set "file=%%F"
if defined file "%file%"
popd

dus het probleem dat ik heb is: indien een nieuwere slideshow hierin komt, zou de huidige moeten stoppen en de nieuwe starten. (deze check kan ik via scheduler laten lopen elke 30min.)
normaal gebruik is een verandering van slideshow maximaal 3x per dag.
op deze pc heb ik ook geen muis aangesloten, vandaar dat ik het wil automatiseren.
 
Wanneer de er nieuwe slideshow in de folder wordt geplaatst, mag dan de oude slideshow doorlopen tot het eind?
Lijkt mij geen probleem omdat je om de 30minuten controleert en 20minuten voor een slideshow lijkt me een goede lengte.
Bovendien is dit dan misschien makkelijker te programmeren.
 
Wanneer de er nieuwe slideshow in de folder wordt geplaatst, mag dan de oude slideshow doorlopen tot het eind?
Lijkt mij geen probleem omdat je om de 30minuten controleert en 20minuten voor een slideshow lijkt me een goede lengte.
Bovendien is dit dan misschien makkelijker te programmeren.
 
De slideshow is in feite een bezoekers welkom scherm met een video playlist. Dus, de huidige show mag stoppen en de nieuwe vervolgens starten. Dat is goed. In feite is de show maar 1 slide maar met een continue playlist aan videos
 
Omdat ik geen netwerk heb kan ik dit niet goed testen.
Want de presentaties zijn fullscreen, dus is voor mij de verkenner niet zichtbaar en kan ik geen nieuw bestand in de map slepen.
Zet het batchbestand bij de presentaties.
Presentaties moeten "met een spreker (volledig scherm)" zijn.
De batchfile kijkt na afloop van een volledige presentatie naar de nieuwste file.
LET OP! de code blijft in een loop hangen, je hebt dus taakbeheer (CTRL+SHIFT+ESC) nodig om uit de loop te komen.
Het is mogelijk om dit gebruikersvriendelijker te maken
  • aantal loops
  • einde werkdag
  • wachtperiode
Code:
@echo off
Setlocal EnableDelayedExpansion
set batchpad=%~dp0
:begin
for /f "delims=" %%f in ('dir /b /od %batchpad%\*.pp*') do set last=%%f
start /wait powerpnt.exe /s %last%
goto begin
Schakel wel het zwarte scherm uit aan het einde van de presentatie, zie https://www.isumsoft.com/it/end-powerpoint-slide-with-impact-instead-of-black-screen/
 
Laatst bewerkt:
ga het morgen eens proberen.
in principe wil ik: huidige afspelende slideshow, mag gestopt worden als een nieuwere slideshow in de map gekopieerd is.
Na stoppen van voige, mag de nieuwste starten.
dus, controle op inhoud van folder moet wel frequent gebeuren.(kan eventueel via windows scheduler)
 
De oplossing die jij zoekt is een "digital signage" of een "narrowcasting" oplossing.
 
Heb besloten om voor een digital signage server te gaan. toch allen bedankt voor de informatie.
'waarom het wiel opnieuw uitvinden?" :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan