Van win 8 naar 8.1 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.474
Ik heb de vraag gekregen of ik een laptop sneller kon maken. Ja, daar kon ik wel eens naar kijken.
Er staat win 8 op.

Ik ben hier op helpmij ook aan het zoeken geweest en kwam ook nu weer op https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/884717-update-van-windows-8-naar-8-1-lukt-niet uit. Dit stond al in een van de ondertussen gesloten draadjes hier.
De update die nodig zou zijn -kb291935- staat niet in de lijst. In de store is het ook niet te vinden. Op https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=42335 vind ik wel e.e.a. maar ik kom er niet mee verder.

Wellicht lukt het naar win 10 wel.
Maar ik heb een asus x202E met slechts 2GB ram. Niet uitbreidbaar.
Nu is dan de vraag, win 8 is al langzaam, heeft win 10 dan wel zin? Een ssd zal wel helpen, maar men wil geen geld uitgeven voor iets dat misschien ook niet veel oplevert voor het werken met dat ding.

Dus 2 vragen:
Toch maar naar win 10?
Zo nee, hoe kom ik dan aan de update naar win 8.1. Dan kun je hem starten met bureaublad. Of is daar in win 8 ook iets mogelijk?

Ben benieuwd
 
Ram uitbreiden, was dat maar mogelijk. Het is er in gesoldeerd.
En ja een ssd zou een oplossing zijn, alleen dat moet de eigenaar ook willen.
 
De 2 GB is wel krap is mijn ervaring
Met 4GB lopen dit sooort bakjes prima, ter vergelijk mijn 2GB Dell 430 met een its oudere CPU daar loopt Win10 echt niet op, mijn dame heft een laptopje met 4GB en een jaar jonger en die loopt als een trein.


Die SSD gaat je wel helpen met Win7, ik heb al jaren een SSD in dat ding zitten. Fijn.

Maar support van Win7 houdt volgend jaar op.

De eigenaar zo zich achter het hoof moeten krabben om nu nog 4-7 tientjes daar aan te besteden..
Ik heb een nieuwe 2e hansje erbij gekocht rond de 250 euro, 12GB EAM, zelfs een goedkoop SSDtje erin gezet en die loopt als een speer, voor een fractie van nieuwe en ik kan weer 6-8 jaar vooruit.

Heb hier met 90 dagen garantie een Dell Latitude E6230 - Intel Core i5 3320M gekocht.
 
Nou Route99, je haalt me de woorden uit de mond. Precies mijn gedachtegang.

Alleen bij de zaak van je link zijn er maar 2 merken.....
 
Laatst bewerkt:
Is 2e hands... en waarom denk je dat er bijvoorbeeld geen Acer is?
Mijn idee: Bij gebrek aan kwaliteit van die Acers.

Dit zijn bijna allemaal zakelijke laptops, die een stootje kunnen hebben.
Ik heb nog nooit een zakelijke Acer gezien...

De zakelijke Dell Lattitude is dus veel steviger en beter uitgevoerd dan de vergelijkbare Dell Inspiron.
Lees hieronder.

Voor bedrijven: ja... omdat ze nieuwe relatief wat duurder zijn, maar 2e hands dus zeer aantrekkelijk.
Heb op het werk al >10 jaar een Dell Lattitude, nooit problemen mee en zo ver ik mij herinner geen van mijn collega's.
Ik koop ze als de tussen de 1.5 en ca 3 jaar jong zijn en dan kijk ik wat ik voor die prijs krijg.
Je betaalt heel veel minder en ze gaan lang mee.
Mijn Dell Lattitude subnotebook, ca 2 j jong gekocht eind 2010 voor 250 euro, nieuw 1400 euro toen, doet het nog prima, gebruik veel voor onderweg.
Voor thuis heb ik net weer een Dell Lattitude 6330 gekocht ruim 2 j oud, ca 275 euro incl Win10 Pro, 12 GB RAM, heb er zelf een SSD ingezet 240GB vor ca 4 tientjes.
Kan weer jaren vooruit, de kleine houd ik erbij voor onderweg (vakantie en zo).


https://www.dell.com/nl-nl/work/shop/cty/sc/laptops
Inspiron Laptops
Eenvoudig en leuk

Latitude Laptops
Voor bedrijven
De meest veilige, beheerbare en betrouwbare laptops en 2-in-1's van bedrijfsklasse ter wereld met uitstekende support voor uw eindgebruikers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan