Een nieuwe voedingsblok TyboTech 400 W plaatsen in mijn computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hello beste mededenkers,

In mijn computer van het merk q-force met moederbord ABIT IP35 SOCKET 775 zit een voedingsblok TyBotech ATX/BTX 400 W ATX 2;03 (P4)
Model 300 xx(PFC).
Ik wil deze vervangen omdat de fan van het voedingsblok tijdens het opstarten een storend geluid maakt. Ik weet niet of je de ventilator in de voedingsblok gemakkelijk kunt vervangen door een nieuwe ventilator. En kun je die ook apart kopen?
Als ik een voedingsblok TyboTech 400 W aanschaf, zijn dan alle kabels voorzien die nodig zijn voor de harddisks, de fan op de processor en naast de processor, de dvd speler, de videokaart? Zijn de power connector 24 -pin ATX 12V en 8--pin power connector ook voorzien op deze voedingsblok of moet ik die apart kopen? Kan ik een voedingsblok van 400 W met een ander merk kopen die past in mijn pc en op het mobo?
Grtz,
gilberto :rolleyes:
 
Welkom op het Helpmij.nl forum,
Op YouTube kan je zien dat de ventilator te vervangen is en dan kan je de voeding meteen goed stofvrij borstelen. Denk wel aan de restspanning die nog een tijd nadat je de stekker er uit hebt gedaan in de condensatoren zit. Stalen onderdelen zijn meestal scherp.

Ventilatoren zijn overal te koop en kijk ook tweedehands. Het is makkelijk wanneer je de afmetingen kent. Ik heb ze best al vaak vervangen en heb soms wat andere schroefjes nodig. Misschien maakt de ventilator alleen op hoge toeren wat geluid en komt dit door een kabeltje of de weerstand van plukken stof of doordat de openingen dicht zitten en de schoepen dan naar achteren worden gedrukt. Met de stofzuiger de ventilator hard laten ronddraaien mag niet. Altijd even tegenhouden.

Als je twee weken kan wachten en wanneer je eenvoudige artikelen heffing vrij mag invoeren, in Nederland tot Euro 21 inclusief verzendkosten per jaar, dan kan je overwegen om de ventilator in China te bestellen voor vanaf USD 3,- via eBay.com hier.

Het moederbord is standaard ATX en de moederbord stekker en grafische aansluiting zal op iedere voeding zitten. Beide stekkers zijn vaak deelbaar dus ook voor aansluitingen met minder pinnen. De fan aansluitingen zitten op het moederbord zelf. In de handleiding staat welke voor de processor koeling is. Weet dat er efficiënte voedingen zijn, meestal 80+ of 82+ genoemd. Bij het upgraden verdient zo een voeding zichzelf gedeeltelijk weer terug.

Zie je een geschikte voeding, kijk dan of er gebruikerservaringen van zijn, of van een soortgelijk model, op Newegg.com. Ze hoeven namelijk niet allemaal goed en degelijk te zijn.
 
Die TyBotech voeding is in Engeland nog tekoop voor € 28 incl. BTW...geen certificering en rendement ook onbekend.
Zou mij de moeite besparen om in een voeding van ruim 10 jaar oud nog een nieuwe ventilator te plaatsen, die kosten en moeite is het ding gewoon niet waard.
Mijn advies: koop een nieuwe voeding, bijv. deze van een bekend A-merk, kost € 32,50 en heeft een 80Plus certificering en je krijgt ook nog eens minimaal 2 jaar garantie.
 
Hallo

Mocht je een paar minuten tijd en moeite hierin willen steken , kun je deze ventilator ook smeren.

Stickertje verwijderen , en een paar druppels dikke olie op het asje doen.

Als deze situatie nog niet te lang aansleept kan dit een mogelijke oplossing zijn.

Mocht dit echter al veel te lang aanslepen , zal er ongetwijfeld al te veel schade zijn aangericht ....

Deze zal dan zelfs na smeren lawaai blijven maken...

Een van de vele tut's :

https://www.youtube.com/watch?v=hPyHBH3WwBM

Peter
 
Hallo

Mocht je een paar minuten tijd en moeite hierin willen steken , kun je deze ventilator ook smeren.

Stickertje verwijderen , en een paar druppels dikke olie op het asje doen.

Als deze situatie nog niet te lang aansleept kan dit een mogelijke oplossing zijn.

Mocht dit echter al veel te lang aanslepen , zal er ongetwijfeld al te veel schade zijn aangericht ....

Deze zal dan zelfs na smeren lawaai blijven maken...

Een van de vele tut's :

https://www.youtube.com/watch?v=hPyHBH3WwBM

Peter
 
Nogmaals bedankt voor uw hulp. Na smering met een paar dikke druppels olie op het asje van de fan onder het etiket, werkt hij weer goed zonder lawaai.
Grtz
gilbert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan