Compatibiliteitfout bij oud spel (32 bit en/of XP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaszz85

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
166
Ik heb een Windows 7 64bit compter, en een Windows CP 64bit.

Ik wil graag dit spel spelen "De Kleine Zeemeermin verhalenstudio". Op de achterkant staat dit: minimum systeemeisen: microsoft windows 95/98/Me/XP, enz. Er staat ook iets over 16-bits.

Wanneer ik "compatibiliteitsproblemen oplossen" kies, of "eigenschappen > compatibiliteit" en ik kies XP, 95 of 98, enz, dan krijg ik deze foutmelding:

"Het programma of onderdeel "\?\E: DKZVS.EXE' kan niet worden gestart of uitgevoerd vanwege incompatibiliteit met 64 bitsversies van Windows. Neem contact op met de softwareleverancier om te vragen of een met de 64 bitsversie van Windows compatibele versie beschikbaar is."

Dus, long story short, hoe kan ik dit antieke spel spelen?
 
Laatst bewerkt:
Dat heb je dan vlot voor elkaar :thumb:
 
Onder Win10 64 bits werken deze oude VM's niet meer. Weet ik dat ook weer.
Er is altijd nog deze gratis VB.
 
Dat gaat alleen om het installatieprogramma.
Daar is een truuk voor, die weet ik zo even niet uit het hoofd en ben niet op een plek waar ik dat kan uitzoeken.
Zoek er eens naar.
 
Heb zowel de automatische als de handmatige compatibiliteitsroute gevolgd, zonder succes.
Zal er nog eens naar zoeken, niet meteen nodig en ik heb VB achter de hand, maar deze was altijd wel handig.
 
Het is wel zo dat het geluid soms weg is, en de cursus verdwijnt. Maar ja, je kan niet alles hebben.
 
Onder Win10 werken de truuks niet, de app staat volledig geblokkeerd door MS is de melding.
Bij eerdere versies van Win10 kon je nog als pure Administrator (account zichtbaar maken bij login) inloggen en dan met de allerhoogste rechten er om heen, lukt nu niet meer.
Ook het herbenoemen van de exe werkt hier niet.

Heb altijd VB nog, maar dit was handig geweest, had hem onder 10 nog niet nodig gehad, maar weet nu dat het niet kan met die versie uit 2007.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan